شناسهٔ خبر: 26828332 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حمید مجتهدی خبر داد؛

مستند ایران ۱۷ ساله شد/ ثبت صحنه‌های زمینی در کهکیلویه و بویر احمد

حمید مجتهدی که ۱۷ سال از عمر خود را برای ساخت «مستند ایران» گذاشته است از ادامه ساخت این مجموعه در استان کهکیلویه و بویراحمد و همچنین ساخت مشاهیر ۲ برای نوروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

کارگردان و تهیه‌کننده مستند ایران در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی جزئیات ساخت بخش‌های جدید «مستند ایران» توضیح داد: سال گذشته مستند اربعین و نجف را ساختیم و در حال حاضر مشغول ثبت صحنه‌های زمینی مربوط به استان کهکیلویه و بویراحمد هستیم.

او که از سال ۸۰ ساخت «مستند ایران» را آغاز کرده است، ادامه داد: فیلم‌برداری مربوط به این بخش ۱۰ روز است که آغاز شده است و تا یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت. بخش هوایی این استان سال ۹۳ ثبت شده و به سرانجام رسیده است. که نوروز ۹۸ از شبکه‌های مختلف سیما به روی آنتن خواهد رفت.

سازنده مستند ایران استان چهامحال و بختیاری را  استان بعدی مستند ایران عنوان کرد که قرار است صحنه‌های زمینی آن فیلم‌برداری شوند.

 مجتهدی که از آغاز ثبت صحنه‌های زمینی «مستند ایران» در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خبر داده است، یادآور شد که زنده‌یاد بهرام زند قرار بود در این بخش همکاری کند که اجل مهلت نداد.

او افزود: بهرام زند و بهروز رضوی گویندگان اصلی «مستند ایران» بودند که در حال حاضر بهروز رضوی تنها گوینده  در بخش مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

مجتهدی در پایان از ساخت مستند «مشاهیر ایران۲ » که بخش اول آن برای نوروز ۹۵ ساخته و روی آنتن رفت خبر داد و گفت: مستند مشاهیر ۲ نیز قرار است برای نوروز ۹۸ ساخته شود.

عوامل «مستند ایران» عبارتند از: کارگردان و تهیه‌کننده: حمید مجتهدی، فیلمبردار: امیرحسین مجتهدی، نویسنده نریشن: رضا دبیرنژاد و ذوالفقاری، آهنگساز: صادق چراغی و گویندگی: بهروز رضوی.

مجموعه «مستند ایران» ساخته حمید مجتهدی به معرفی آثار تاریخی، ملی و مذهبی کشورمان می پردازد و تصویربرداری هوایی این مجموعه آن را از مستندهای مشابه متمایز کرده است.

حمید مجتهدی در این ۱۷ سال نارنجستان قوام، مسجد نصیرالملک، مسجد وکیل، حرم امام رضا(ع)، موزه پارس‌ و ... را در دوربین خود ثبت کرده است. او که سومین فیلمبردار هوایی دنیا شناخته شده است در ساخت مستند «ایران»، ذره ذره امکانات فنی را به وجود آورده و با عشق و نیت قلبی آن را ساخته و به گفته‌ی خودش تا زمانی که عمر از خداوند دارد، کل ایران را تصویر خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما