شناسهٔ خبر: 26828323 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

واکنش اتحادیه عرب به تصویب قانون «کشور یهود» در اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ اتحادیه عرب و پارلمان عربی ضمن محکوم کردن تصویب قانون «کشور یهودی» در کنست اسرائیل، این قانون را نژادپرستانه و باطل توصیف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری بوابة العرب؛ اتحادیه کشورهای عربی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تصویب قانون «کشور یهودی» در کنست اسرائیل تاکید کرد: این قانون باطل و مردود است و هرگز به رژیم اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد.

اتحادیه عرب در این باره تصریح کرد: این قانون خطرناک در ادامه انکار حقوق ملت فلسطین در سرزمین خود، نهادینه کردن اقدامات نژادپرستانه و در راس آنها حذف طرف مقابل با استفاده از قدرت، قانونی کردن شهرک سازی‌ها و بازگذاشتن دست اشغالگران در مصادره زمین‌ها، تخریب منازل و نقض حقوق فلسطینیان تصویب شده است.

در این بیانیه  بر ضرورت ورود جامعه بین‌الملل برای فشار بر رژیم اسرائیل با ملزم ساختن این رژیم به پایبندی به قوانین بین‌المللی و محاکمه آن به دلیل نقض سازماندهی شده قوانین بین‌المللی تاکید شده است.

در همین رابطه مشعل بن فهم السلمی رئیس پارلمان عربی نیز در نامه‎ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس اتحادیه بی‎المللی پارلمانی ضمن محکوم ساختن تصویب قانون «کشور یهودی» در کنست اسرائیل تصریح کرد: این قانون به صورت آشکار بر تبعیض علیه فلسطینیان به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین تاکید داشته و آنها را که در سرزمین خود زندگی می‌کنند از ابتدائی‌ترین حقوق خود که در قوانین بین‌المللی و اصول حقوق بشر و مصوبات سازمان ملل متحد بر آن اذعان شده است، محروم می‌کند.

رئیس پارلمان عرب با هشدار نسبت به پیامدهای این قانون که برگرفته از سیاست‌های نژادپرستانه و کینه توزانه و ناقض قوانین بین المللی و حقوق بشر است،  تاکید کرد: رئیس اشغالگر اسرائیل اقدامات نژادپرستانه خود را در برابر چشم و گوش جامعه بین‌الملل انجام داده و دیوار حائل را بر خلاف قوانین بین‌المللی ایجاد می‌کند که این نوعی اعلام مبارزه با دادگاه بین‌الملل و مجمع عمومی سازمان ملل متحد به شمار می‌رود.

وی در این نامه از از جامعه بین‌الملل خواست به وظایف خود در ارتباط با فشار بر رژیم اشغالگر  برای پایبندی به قوانین سازمان ملل متحد و بازگشتن از این قانون نژاد پرستانه عمل کنند.

یاداور می‌شود: کنست رژیم صهیونیستی بامداد  روز گذشته(28 تیرماه) لایحه تبعیض‌آمیز «کشور یهود» را به طور نهایی تصویب و به قانون تبدیل کرد. 

این قانون تبعیض‌آمیز که به نام «کشور یهود» نیز شهرت دارد، سرتاسر سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای صهیونیست‌ها دانسته و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی خود محروم می‌کند.

به موجب این قانون، زبان عبری زبان رسمی خواهد بود و دیگر عربی زبان رسمی نیست. قانون مذکور توسعه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین را یک ارزش ملی دانسته و بر ارتقای این شهرک‌ها تأکید می‌کند.

انتهای پیام

 

 

 

نظر شما