شناسهٔ خبر: 26828315 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

جلسه اضطراری رژیم صهیونیستی برای بررسی اوضاع غزه

درپی تبادل آتش شب گذشته بین نظامیان صهیونیست و گروه‌های مقاومت در نوار غزه، وزیر جنگ این رژیم با تعدادی از سران ارشد نظامی-امنیتی جلسه اضطراری تشکیل داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه برای بررسی وضعیت تنش‌بار در جنوب فلسطین اشغالی و نوار غزه، جلسه اضطراری تشکیل دادند.

در این جلسه که به ریاست «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و مقامات ارشد امنیتی-نظامی این رژیم برگزار شد، وضعیت نوار غزه بعد از تبادل آتش شب گشته مورد ارزیابی قرار گرفت.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» رژیم صهیونیستی همچنین از طریق مصر به جنبش مقاومت اسلامی «حماس» پیغام داده که در صورت متوقف کردن پرواز بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا، آتش‌بس با نوار غزه را می‌پذیرد.

در این جلسه اضطراری امنیتی، «گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل نیروهای مسلح، «هرتزی هالوی» رئیس اطلاعات ارتش، فرماندهان نیروهای جنوبی و مرکزی ارتش، هماهنگ‌کننده امور کابینه در سرزمین‌های اشغالی و همچنین اعضای شاباک حضور داشتند.

شامگاه پنجشنبه بود که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با پهپادهای خود به گروهی از فلسطینیان در نزدیکی مرز نوار غزه حمله کرده و ضمن به شهادت رساندن یک نفر، چهار نفر دیگر را زخمی کرد.

درپی این حمله بود که گروه‌های مقاومت فلسطینی با چند خمپاره و راکت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی نوار غزه را هدف قرار دادند.

مرز غزه و مناطق نزدیک به آن طی روزهای اخیر بسیار ملتهب و شاهد تبادل آتش بین گروه‌های مقاومت فلسطینی و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

این در حالی است که جنبش مقاومت «جهاد اسلامی» بامداد یکشنبه اعلام کرد که با میانجی‌گری مصر، بین گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه و رژیم صهیونیستی آتش‌بس برقرار شده است.

نظر شما