شناسهٔ خبر: 26828163 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

انتشار رمان «من یک لاک‌پشتم» در نشر نیستان

رمان «من یک لاک‌پشتم» نوشته علی علی‌بیگی از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات نیستان، رمان از زبان نوجوانی روایت می‌شود که واشنگتون نامی لاک‌پشت می‌خواندش. و این آغاز قصه و همه قصه است. درگیری‌های درونی این نوجوان که در بستر بعد از جنگ روایت می‌شود، فضایی را مهیا می‌کند تا با چشمی دیگر به جنگ نگاه کنیم.

در قسمتی از رمان می‌خوانیم:
«در یک صبح بهاری پدر برمی‌گردد. لاک‌پشت از خوشحالی به آسمان می‌پرد. رؤیاهای لاک‌پشت دوباره زنده می‌شوند. لاک‌پشت پدر را در آغوش می‌گیرد. اولین فکری که به ذهن لاک‌پشت می‌رسد این است که به همراه پدر، برای تسویه حساب سراغ واشنگتون برود!
پدر برگشته است. اما چه برگشتنی! عجیب و غریب شده است. عصبانی است. شب‌ها نمی‌خوابد. بد و بیراه می‌گوید. و از همه مهم‌تر؛ پنجه‌های پدر، لاک‌پشت را یاد پنجه‌های واشنگتون می‌اندازد. لاک‌پشت ناگهان خود را زیر پنجه های پدر می‌بیند. او این صحنه‌ها را باور ندارد. ولی این اتفاقی است که افتاده. هرچه هست خود را از زیر دستان پدر می‌رهاند. لاک‌پشت سرخورده می‌شود. نه پدر همان پدر قبلی است و نه واشنگتون کوتاه بیاست. باید خود، کاری بکند. تصمیمش را می‌گیرد. قرار در قبرستان، لاک‌پشت و واشنگتون! در فکر این است که روبروی واشنگتون بایستد و داد بزند: «من لاک‌پشت نیستم!»

انتشارات کتاب نیستان رمان «من یک لاک‌پشتم» را در ۱۴۴ صفحه و با قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما