شناسهٔ خبر: 26827991 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: لیزنا | لینک خبر

برگزاری برنامه‌های جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه‌های عمومی ملایر همدان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر از برگزاری ویژه برنامه‌های هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه‌های عمومی ملایر خبر داد.

صاحب‌خبر -
برگزاری برنامه‌های جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه‌های عمومی ملایر همدان

 به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، سید مهدی آخشیک، مسئول ستاد هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان ملایر اظهار داشت: در راستای جذب بیشتر مخاطبان و اطلاع رسانی، به نصب بنر در سطح شهر ، ابتدای ورودی بخش‌های تابعه و روستاها اقدام شده و دیدار با ائمه جمعه شهرهای جوکار و سامن، نشست با نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با هدف تشریح برنامه های جشنواره رضوی صورت گرفته است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر همچنین از برگزاری نشست‌های ویژه کتاب‌خوان از منابع رضوی در مدارس و کتابخانه‌ها خبر داد و افزود: این برنامه‌ها با استقبال گرم مخاطبان رو به رو شده است.

وی گفت: از دیگر اقداماتی که با هدف ترویج هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی انجام شد، می‌توان به برگزاری جلسات قصه‌گویی، جمع‌خوانی، نقاشی و فراهم کردن امکان شرکت اعضا به صورت آنلاین در کتابخانه‌ها اشاره کرد.

وی اظهار داشت: برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در کتابخانه‌های عمومی علامه امینی، دانشجو، علامه مجلسی، شهید بهشتی(ره)، ولایت، توحید سامن، پروفسور راستان حسین‌آباد ناظم، صاحب الزمان(عج) حسین‌آباد شاملو، شهیدان مومنی طجر سامن، علامه جعفری کهکدان، آیت الله فاضلیان ازندریان، قهرمان پاک بین آورزمان، گلستان کتاب جوراب، شهدای گمنام جوکار و شهید صادق ترکاشوند نازول از دیگر برنامه‌های جنبی در راستای معرفی کتاب‌های جشنواره کتابخوانی رضوی بوده است.

 آخشیک، به برگزاری مسابقات فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی ولایت، شهیدان مومنی طجر، صاحب الزمان(عج)، حسین‌آباد شاملو، آیت الله مصطفوی جوزان اشاره کرد و گفت: مسابقه خوشنویسی در کتابخانه عمومی علامه امینی و طرح دلنوشته‌ای برای ضامن آهو نیز از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای اجرای پرشور جشنواره کتابخوانی رضوی بوده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر در خاتمه از طرح کتابخانه عمومی کریم‌خان زند روستای پیروز ملایر در معرفی منابع جشنواره رضوی در روستاهای همجوار که فاقد کتابخانه هستند به عنوان طرحی اثرگذار و قابل تقدیر یاد کرد و افزود: این طرح بسیار مورد علاقه مخاطبان در روستاهای همجوار قرار گرفته و منجر به مشارکت مردم آن روستاها در این جشنواره شد.

نظر شما