شناسهٔ خبر: 26827774 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرواز قریب الوقوع مسافران در خیابان‌ها/ تاکسی‌های هوایی در راهند!

شرکت اروپایی ایرباس، سال گذشته از مدل یک خودروی پرنده رونمایی کرد که هم روی زمین کاربرد دارد و در هنگام پرواز با استفاده از یک اهرم به راحتی روی زمین می‌نشیند.

صاحب‌خبر -

پرواز قریب الوقوع مسافران در خیابان‌ها /تاکسی‌های هوایی در راهند!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با افتتاح چند ایستگاه از خط هفت متروی تهران و بحث‌های دنباله‌دار درباره حواشی تاکسی‌های اینترنتی در ایران و مسائل اوبر و دیگر تاکسی‌ها در جهان، رویاپردازان ابرتکنولوژی به آینده صنعت حمل‌ونقل مسافر فکر می‌کنند.

خودرو‌های پرنده، از مرحله طراحی مفهومی گذر کردند و حالا نمونه‌هایی از آن‌ها ساخته شده و درحال تلاش برای تجاری‌سازی هستند. اوبر دو‌سال دیگر وارد آسمان‌ها خواهد شد و رولز رویس ١٠‌سال دیگر. دو شرکت استارتاپی هم در کانادا و اسلواکی پیشرفت‌های زیادی داشتند، اما فعلا حرف از این ٦ شرکت است:

رولزرویس/بی‌ام‌دبلیو

اولی دستپخت شرکت رولزرویس است. برندی انگلیسی که حالا زیرمجموعه بی‌ام‌دبلیو آلمانی‌ها شده. یک تاکسی پرنده هیبریدی الکترونیکی که سرعت آن به ٤٠٢کیلومتر در ساعت می‌رسد. آن‌ها امید دارند طی ١٠‌سال آینده بتوانند محصول خود را تجاری سازی کنند.

بیشتر بخوانید:از سال ۲۰۲۵ با تاکسی هوایی به مقصد می‌روید

اوبر

این شرکت آمریکایی که تاکسیرانی روی زمین را به تسخیر خود درآورده، حالا بشدت درحال کار و برنامه‌ریزی و همکاری با دیگر شرکت‌ها هستند تا رهبری سفر‌های تاکسی‌های هوایی را هم در دست بگیرند. آن‌ها از تکنولوژی روتور (که در چرخاندن چرخ سانتریفیوژ‌ها هم کاربرد دارد) برای سیستم عمودپرواز تاکسی‌های پرنده خود استفاده خواهند کرد. بال‌های خودروشان ثابت خواهد بود و هیجان‌انگیزتر این‌که به دنبال این هستند تا هزینه پرواز برای مسافران را به قیمت یک دلار برای هرکیلومتر برسانند.

ای‌هانگ

چینی‌ها همزمان با صادرات خودروهایشان به دنیا، قصد دارند مهمترین رهبر خودروی هوشمند در جهان باشند. همین حالا آن‌ها خودروی ای‌هانگ ١٨٤ را تولید کرده‌اند که قادر به حمل یک‌نفر با سرعت ١٣٠کیلومتر در ساعت حتی در شرایط طوفانی است.

کیتی‌هاوک

یک خودروی پرنده تک‌نفره تفریحی از آمریکا که قابلیت پرواز روی آب و مناطق سخت را دارد، پای بنیانگذار گوگل در میان است. این خودرو که هم روی زمین راه می‌رود و هم پرواز می‌کند، توسط شرکت لری پیج ساخته شده و کم‌ارتفاع پرواز می‌کند. حداکثر سرعت آخرین نسخه از این خودروی هوایی ٣٢کیلومتر در ساعت است.

ایرباس

شرکت اروپایی ایرباس، سال گذشته از مدل یک خودروی پرنده رونمایی کرد که هم روی زمین کاربرد دارد و هم روی هوا. این خودرو کاملا الکترونیکی، در هنگام پرواز با استفاده از یک اهرم به راحتی روی زمین می‌نشیند و ادامه مسیر را در جاده حرکت خواهد کرد. ایرباس راه زیادی درپیش دارد تا این خودرو را از مرحله کانسپت به بهره‌برداری برساند. به نظر می‌رسد آن‌ها فعلا فقط خواسته‌اند که از داستان عقب نمانند.

لیلیوم

این شرکت مهندسی آلمانی وعده داده که حمل‌ونقل بین‌شهری را به زودی متحول کند. نسخه اولیه محصول آن‌ها به نام «لیلیوم جت» که با باتری الکتریکی کار می‌کند، قادر است با سرعت ٣٠٠کیلومتر در ساعت سفر کند. برآورد هزینه آن‌ها این‌گونه است که هر ٥دقیقه سفر ٦دلار برای مسافر هزینه دارد. این ٥دقیقه با سرعت تاکسی ٥٥دقیقه طول خواهد کشید و حدود ٧٠دلار هزینه برای مسافر در پی خواهد داشت.

منبع:شهروند

انتهای پیام/

پرواز تاکسی‌های هوایی نزدیک است

برچسب‌ها:

نظر شما