شناسهٔ خبر: 26827095 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رقابت های کاراته قهرمانی دانشجویان جهان - ژاپن

احدی به فینال رسید/ صالح روی مدار طلایی

لیکا احدی در رقابت‌های دانشجویان به فینال رسید تا برای کسب نشان طلا به مصاف حریفی از ژاپن برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی کاراته، در جهانی امیدها در تنریف اسپانیا هم تا ایستادن روی سکوهای قهرمانی فاصله ای نداشت، اما وقتی در بازی دوم در هانتی به حریف اکراینی صفر بر صفر نتیجه را واگذار کرد، در جدول شانس مجدد بعد از یک برد و پیکار مقابل حریفی از ترکیه برای کسب نشان برنز از ناحیه انگشت دست دچار شکستگی شد تا نتواند بدرستی مبارزه کند و در نهایت به مقام پنحمی جهان رضایت داد.

حالا بعد از هشت ماه ملیکا احدی در رقابت‌های دانشجویان به فینال رسید تا برای کسب نشان طلا به مصاف حریفی از ژاپن برود، کاراته کایی که در امیدهای آسیا بر سکوی اول ایستاد.

ملیکا برای رسیدن به فینال حریفانی از لهستان، ایتالیا و چین تایپه را با شکست بدرقه کرد.

امروز همچنین میلاد بهمنی و مهدی خدابخشی با شکست برابر حریفانی از کره جنوبی و چین تایپه از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند، ضمن اینکه بهنوش نجفی بعد از شکست ۲ بر یک مقابل کاراته کای ژاپنی، با راهیابی حریف به فینال، مبارزاتش را در جدول شانس مجدد دنبال کرد که با برد ۶ بر صفر برابر حریف چین تاپیه‌ای، در آخرین پیکار و برای کسب نشان برنز دانشجویان جهان به دیدار حریفی از هنک کنگ خواهد شتافت.

روز گذشته، ابوالفضل شهرجردی در کاتای انفرادی، آویشن باقری در وزن منهای ۵۵ به فینال راه یافتند و علی مسکینی در وزن منهای ۶۰ به دیدار رده بندی رسید تا برای مدال برنز با حریف ایتالیایی مبارزه کند. مهدی رحیمی نژاد در وزن منهای ۶۷ و فائزه چیذری در وزن ۵۰ کیلو گرم نیز برای کسب مدال برنز باید به ترتیب برابر حریفانی از استرالیا و جمهوری چک قرار بگیرند.

* اباذری در فینال سنگین وزن دانشجویان جهان؛ صالح روی مدار طلایی
صالح اباذری بی‌وقفه روی نوار موفقیت گام بر می‌دارد؛ بی آنکه احساس خستگی کند و کم بیاورد و بدون اینکه عطش سیری ناپذیرش برای کسب مدال فروکش کند.

ستاره پرفروغ این روزهای کاراته ایران چهار روز بعد از درخشش فوق العاده‌اش در آسیایی اردن و ایستادن بر سکوی اول قاره کهن، این بار در تاتامی جام یازدهم دانشجویان جهان در کوبه ژاپن به هیچ حریفی اجازه خودنمایی نداد؛ نه ماسیچ گبکا لهستانی که ۷ به ۲ تسلیم شد، نه ژاکوب نلسون، قهرمان جوانان اروپا از فرانسه که ۴ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و نه دانیل مونار مجاری که سرخوش از برد برابر طارق حمدی قهرمان امیدهای جهان و قهرمان سال گذشته بزرگسالان آسیا از عربستان به نیمه نهایی راه یافت. مونار هنرش این بود که فقط ۲ امتیاز به صالح داد و ۲ به هیچ باخت!

اباذری حالا باید در فینال و در جدال بر سر کسب نشان طلا به مصاف دایکی آندو، قهرمان امیدهای آسیا از کشور میزبان بازیها یعنی ژاپن برود.

در هشت ماه اخیر این ششمین مدالی است که "صالح کاراته" از مسابقات برون مرزی کسب می‌کند. طلای لیگ‌جهانی اوکیناوا، برنز لیگ‌جهانی پاریس، طلای لیگ‌جهانی استانبول، طلای انفرادی قهرمانی آسیا، طلای تیمی قهرمانی اسیا و اینک فینال قهرمانی دانشجویان جهان؛ کارنامه ای کم‌ نظیر از پسری خوش قد و قامت که بتازگی وارد ۲۰ سالگی اش شده است.

انتهای پیام/س

نظر شما