شناسهٔ خبر: 26827001 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

لامبورگینی اونتادور جدید، نیمه الکتریکی می‌شود

‌ آی تی ایران

صاحب‌خبر -

سال گذشته شرکت لامبورگینی اعلام کرد که بعید است در آینده نزدیک، مدل‌های جدید از محصولات این شرکت خودروسازی، به قابلیت‌های الکتریک مجهز شوند اما ظاهرا رویکردهای این شرکت اخیرا تغییر کرده است.

مدیرعامل شرکت لامبورگینی، Stefano Domenicali در فستیوال سرعت  2018 Goodwood اعلام کرد که مدل بعدی اونتادور-Aventador –هیبرید و مجهز به سیستم موتوری جدید v12 خواهد بود. البته الکتریکی کردن مدل بعدی از این خودرو تنها خبری نبود که Domenicali اعلام کرد. لامبورگینی ظاهرا تصمیم دارد خودروی کراس‌روور Urus  و حتی middle-child Huracan را نیز به قابلیت هیبریدی مجهز کند:« ما برای اینکه سازنده سوپر خودروهای اسپرت هستیم، برای داشتن خودروهای برتر باید حتما از موتورv12 استفاده کنیم. در آینده باید بررسی شود تا بهترین گزینه برای انتخاب موتور خودروها، انتخاب شود. بدون شک موتور V12  اولین اولویت ماست اما این مسئله قابل بحث است.»

طبق گفته Domenicali، فروش اس‌یووی Lamborghini Urus موفق شد سود زیادی برای این شرکت به همراه بیاورد، تا جایی که شرکت حتی حاضر شد نسل چهارم از این مدل را عرضه کند. شرکت لامبورگینی هنوز مطمئن نیست که آیا با الکتریکی کردن و تغییر اساسی استایل خودروها می‌تواند به نفع این شرکت باشد یا خیر. طبق شایعات منتشر شده، لامبورگینی احتمالا مدل جدید 4 دری طراحی خواهد کرد که با خودروی Porsche Panamera رقابت کند، اگر این شایعه درست باشد، طرح مفهومی خودروی Lamborghini Estoque که سال 2009 منتشر شده، شانس زیادی برای تبدیل شدن به واقعیت دارد.

Domenicali در رابطه با مدل جدید می‌گوید:« ما باید به خواست مشتریان گوش دهیم و ببینیم بازار به سمت و سویی حرکت خواهد کرد»

شرکت لامبورگینی با سودی که فعلا به دست آورده در حال جهت گیری به سمت قابلیت الکتریکی کردم خودروهاست و می‌تواند مانور زیادی در زمینه اعمال کند. این شرکت تلاش دارد تا نسل جدید سری Aventador  را همراه با سیستم موتوری هیبرید V12  عرضه کند اما مشخص نیست که مدل جدیدی از سری Aventador  به طور کامل به قابلیت الکتریک مجهز خواهد بود یا خیر.

منبع: digitaltrend [2]

نظر شما