شناسهٔ خبر: 26826641 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ساداتی‌نژاد:

سن استقلال جوانان از 18 به 24 سالگی افزایش پیدا کرده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه سن توانایی افراد برای اداره امور مربوط خود، مستقل شدن و داشتن مهارت‌های زندگی از 18 سالگی به 24 سالگی افزایش پیدا کرده، بر ضرورت مهارت‌پروری در مدارس تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه نه تنها در آموزش و پرورش بلکه در نظام آموزش عالی نیز مشکل عدم توانمندسازی در بین فارغ‌التحصیلان موج می‌زند، گفت: اکثر دانش‌آموزان در رشته‌های علوم تجربی، انسانی و ریاضی مشغول به تحصیل هستند و محفوظات محور شده‌اند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنرستان‌ها در کشور رونق ندارد، افزود: کشور به تکنسین و افراد ماهر نیاز دارد لذا باید در آموزش و پرورش، هنرستان‌ و فنی و حرفه‌ای‌ گسترش پیدا کند؛ کشور برای پیشرفت به پنجه‌های ماهر و زبردست نیاز دارد.

وی بیان کرد: باید یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش تقویت حوزه مهارت‌آموزی، هنرستان‌ها و تجهیز امکانات و وسایل در این مدارس باشد تا بتوان با پرورش دانش‌آموزان، از استعداد و توانمندی آنها استفاده کرد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به لزوم آموزش مهارت در مدارس کشور به دانشآموزان، خاطرنشان کرد: در آموزش مهارت زندگی نه تنها در مقطع ابتدایی و متوسطه ضعف وجود دارد بلکه در دانشگاه‌ها نیز به این مسئله مهم توجه چندانی نمی‌شود؛ در سال‌های گذشته زمانی که دانش‌آموزان از مدارس فارغ‌التحصیل می‌شدند، مستقلا برای ثبت‌نام در دانشگاه به شهر دیگر سفر می‌کردند در حالی که امروزه دانش‌آموزان توانایی این کارها را ندارند و به والدین خود برای سامان دادن به امور نیازمندند.

وی با بیان اینکه سن توانایی افراد برای اداره امور مربوط به خود، مستقل شدن و داشتن مهارت‌های زندگی از 18 سالگی به 24 سالگی افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی مهارت‌پرور نیست و دانش‌آموزان و دانشجویان مستقل بار نمی‌آورد تا بتوانند با تکیه بر توانایی و قابلت خود کارها را به پیش برد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانواده‌ها نیز نقش مهم و اثرگذاری در مهارت‌آموزی دانش‌آموزان دارند، ادامه داد: آموزش و پرورش می‌تواند کم کاری خانواده‌ها را جبران کند در حالی که اقدام چندانی در این زمینه انجام نداده است./

پایان پیام

نظر شما