شناسهٔ خبر: 26826630 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور

کارشناس هواشناسی: در ۲۴ ساعت آینده پدیده غالب در بیشتر مناطق کشور روند افزایش دمای هوا خواهد بود.

صاحب‌خبر -
اصغری در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما افزود: گرمترین ایستگاه های هواشناسی در کردستان ، سروآباد ، در آذربایجان شرقی، میانه ،در آذربایجان غربی، شاهین دژ ، در کرمانشاه قصر شیرین، در ایلام دهلران، درخوزستان شوش، در فارس لامر، در بوشهر برازجان و در تهران شهریار و ورامین پیش بینی می شود که دمای هوا در این مناطق به 41 درجه سانتیگراد می رسد.
وی ادامه داد: در ارتفاعات قصردشت و ایرانشهر، مهرستان، سروان ، بخش هایی از ارتفاعات هرمزگان و کرمان، دامنه های جنوبی زاگرس شرایط برای وقوع رگبار و رعدوبرق مهیا است.
اصغری گفت: از فردا تا سه شنبه آب های خلیج فارس متلاطم خواهد بود و در شرق کشور هم وزش باد و گردوغبار شدید است که از آن جمله می توان به شهرهایی چون زابل ،​هامون،​جنوب خراسان جنوبی اشاره کرد.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2418550" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2181695/2418550?width=400&height=300"></script></div>
کارشناس هواشناسی گفت: از فردا با ریزش هوای سرد در شمال غرب و سواحل دریای خزر شرایط بارندگی در این مناطق فراهم می شود که این موج بارشی بخشی هایی از آذربایجان شرقی،​شمال آذربایجان غربی، اردبیل ، گیلان و مازندران را در نیمه هفته آینده دربر می گیرد. ضمن اینکه احتمال وقوع بارشهای سیل آسا وجود دارد.
در جنوب شرق کشور هم احتمال طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد که توصیه می شود از شنا و اسکان و تردد در اطراف این رودخانه ها چشم پوشی شود.
از غروب شنبه به بعدهم روند کاهش دمای هوا در کشور اتفاق می افتد.
 

نظر شما