شناسهٔ خبر: 26826615 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

جزئیات بیشتر جشنواره فیلم کوتاه سال ۹۷

مدیر امور جشنواره های انجمن سینمای جوان گفت: به جهت خروج از ایام محرم و صفر، تاریخ جشنواره امسال تغییر کرد. امسال برای برگزاری جشنواره از اسپانسر خصوصی هم کمک گرفتیم. بمناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بخش ویژه‌ای به این دوره‌ جشنواره اضافه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا هرسالِ جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در مهرماه برگزار میشد، اما طبق فراخوانی که چندی پیش دبیرخانه ی جشنواره  منتشر کرد، تاریخ این فستیوال از 18 الی23 مرداد ماه اعلام شده است.

«سهیلا عسکری» مدیر امور جشنواره های انجمن سینمای جوان در ارتباط با تغییر زمان این جشنواره و ارائه ی جزئیات بیشتر، در گفت وگویی با خبرگزاری تسنیم گفت: به جهت خروج از ایام ماه محرم و صفر، برگزاری جشنواره به تاریخ مذکور که همزمان با ماه ربیع الاول می باشد، موکول شده است، تا تداخلی با مراسم مذهبی نداشته باشیم.

وی افزود: با توجه به تغییر و اختلاف ماه های شمسی و قمری، با این تغییر زمان صورت گرفته، تا سالهای متمادی می توانیم در یک تاریخ ثابت جشنواره را برگزار کنیم. چون جشنواره فیلم کوتاه یک جشنواره بین المللی است و از نظر استانداردهای جهانی بسیار مهم است که تاریخ جشنواره ثابت باشد. همچنین این تغییر به رعایت فاصله ی زمانیِ منطقی، با جشنواره های «کودک» و «حقیقت» هم کمک می کند. که این فاصله زمانی صحیح، امر مهمی در برگزاری جشنواره ها می باشد.

مدیر هماهنگی سی وپنجمین جشنواره فیلم کوتاه از بودجه برنامه ریزی شده امسال گفت: برای برگزاری جشنواره حداقل بودجه پیش بینی شده است و حتی از بودجه سال گذشته این جشنواره بیشتر نخواهد شد. ضمن اینکه سازمان سینمایی امسال حمایت بسیار خوبی دارد و علاوه بر بودجه دولتی، با تعدادی اسپانسر خصوصی هم همکاری می کنیم، تا با توجه به شرایط فعلی جامعه بتوانیم با کمترین هزینه و حفظ کیفیت لازم، این جشنواره را پشتِ سر بگذاریم. اما فعلا نمی توانیم اسپانسرهای خصوصی را معرفی کنیم، چون هنوز به قرارداد مکتوب نرسیده ایم، حتما تا زمان برگزاری نشست خبری جشنواره این قراردادها مکتوب و مشخص خواهد شد و قطعا در همان نشست خبری ضمن اعلام بودجه ی این جشنواره، اسپانسرها را هم معرفی خواهیم کرد.

وی  در خصوص توضیح بیشتر حمایت های سازمان سینمایی مطرح کرد: سازمان سینمایی مدتی است بنا دارد تمام امکانات و تجهیزاتی که دارد در اختیار برگزار کنندگان جشنواره ها قرار دهد و در این جشنواره هم تاکنون بر این تصمیم پایبند بوده ، که این مسئله در کنترل هزینه ها و بودجه ی لازم، کمک بسیار بزرگی به ما می کند. امیدواریم تا پایان جشنواره این دسترسی به تجهیزان سازمان سینمایی برای برگزارکنندگان جشنواره ممکن باشد، تا بتوانیم با هزینه پایین تری سی وپنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه را برگزار کنیم.

عضو دبیرخانه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران در ادامه گفت: امسال به مناسبت چهلمین  سالگرد انقلاب اسلامی بخش ویژه جدیدی به نام « انقلاب اسلامی، آرمان ها و دستاوردهای آن» به این جشنواره افزوده شده است که فیلم هایی با مضامین انقلاب، آرمان ها و ارزش های آن به این بخش راه پیدا خواهند کرد.

وی در پایان گفت: تاریخ ثبت نام و ارسال آثار برای جشنواره تا یک مرداد ماه بیشتر نخواهد بود و تمدید هم نمی شود، همچنین نشست خبری سی وپنجمین دوره جشنواره هم حدودا اواخر مردادماه برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما