شناسهٔ خبر: 26826588 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حاشیه‌های جلسه هیات دولت؛

جهرمی از خط قرمز عبور کرد/ وزیر جوان از کفشش جا ماند/ علوی: باز می‌خواهید دردسر درست کنید!

جلسه هیات دولت طبق روال هر هفته روز چهارشنبه و با حضور برخی وزرا و با پاسخگویی به سوالات خبرنگاران همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ جلسه هیات دولت طبق روال هر هفته روز چهارشنبه با انتظار خبرنگاران در حیاط پاستور همراه بود. خبرنگاران همگی در گرمای هوا منتظر حضور وزرا برای پاسخگویی به سوالات خود بودند.

هیات دولت دوازدهم

اولین شخصی که از تیم روحانی در جمع حضور یافت، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور بود. فردی که هیچ سوالی را حتی در صورت تکرار آن بی پاسخ نمی گذارد و هر هفته در جمع خبرنگاران حضورش حس می شود.

در+حاشیه+جلسه+امروز+هیات+دولت

سیصی

اما بعد از آن وزیر اطلاعات و وزیر ارشاد دوشادوش هم به همراه علی اکبر صالحی از محل تشکیل جلسات هیات دولت وارد حیاط شدند.

ب

خبرنگاران پس از دیدن وزیر اطلاعات گفتند، " آقای علوی" آقای علوی " لطفا تشریف بیاورید" اما او با شوخی و خنده به گفتن این جمله اکتفا کرد؛ "باز می خواهید دردسر درست کنید" و دستی تکان داد و رد شد!

در+حاشیه+جلسه+امروز+هیات+دولت

اما از آن طرف وزیر جوان کابینه به دعوت خبرنگاران برای پاسخگویی به سوالات آمد و در جمع حاضر شد اما از پشت خط قرمز!

آذری جهرمی در سخنانش درباره بازدید از طبقه نهم وزارت خانه اش گفت. همینطور در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی برنا از توقیف صد هزار گوشی تلفن همراه و نحوه توزیع گوشی های قاچاق به بازار گفت. اما سوالات از وزیر جوان انقدر زیاد بود و ادامه داشت که او از خطر قرمز هم گذشت!

photo_2018-07-19_16-51-20

جهرمی غرق در پاسخ به سوال خبرنگاران بود که در حین راه رفتن کفشش جاماند و خطاب به خبرنگاری با خنده گفت: حالا به من پشت پا می زنید.

اما در این روزها که بحث بازرسان انرژی اتمی از برخی دانشگاه ها داغ شده بنابراین وزیر علوم ترجیح داد به جای گذر از خبرنگاران پاسخگوی سوالات آنها باشد.

222

غلامی از پیگیری های وزارت علوم برای تعدیل حکم دانشجویان بازداشتی گفت و در پاسخ به خبرنگار برنا در خصوص ادعایی مبنی بر نوسازی انقلاب دوم در دانشگاه ها پس از بازرسی نمایندگان آژانس از دانشگاه علم و صنعت گفت: از تصمیمات شورای عالی امنیت ملی باید تبعیت کرد.

8

اما از آن طرف هم «محمد نهاوندیان»، معاون اقتصادی رییس جمهور، از میان داری در امور اقتصادی با دولت به تاکید از مقام معظم رهبری صحبت کرد.

22

«امیر حاتمی»، وزیر مقتدر کابینه، با پاسخ های مختصر جوابگوی خبرنگاران بود. او به خبرنگار برنا در خصوص برنامه های دفاعی و مسایل مرزی صحبت کرد.

7

«محمود واعظی»، رییس دفتر رییس جمهور، آخرین دولتمردی بود که وارد حیاط شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. واعظی از تغییر در کابینه و بررسی روحانی از افراد پیشنهادی گفت. اما خبر داغ دیگر او که تیتر روزنامه ها شد 8 تماس بی پاسخ ترامپ با روحانی بود. همچنین او در پاسخ به خبرنگار برنا از دلیل نارضایتی رییس جمهور از بسته پیشنهادی اروپا سخن گفت.

55

ربیعی و آخوندی هم در جمع خبرنگاران حضور نیافتند و وزیر آموزش وپرورش هم در پاسخ به خبرنگاری که صدایش کرد در حالی که با تلفن همراه خود در حال مکالمه بود و پرونده های زیر دستش هم اندکی آشفته بودند، گفت: من اکثر اوقات پاسخگوی شما بوده ام اجازه بدهید، این هفته بروم.

3

وزیر داگستری و رییس سازمان محیط زیست هم در حاشیه حیاط دولت با خنده ای بر لب از کنار خبرنگاران گذشتند و به سمت درب خروجی رفتند.

34

شهیندخت مولاوردی که در صحبت هایش همیشه جمله "در حال پیگیری هستیم" نقش دارد به همراه معصومه ابتکار، که اصولا این دو را همیشه در کنار هم می توان دید، از پله های ساختمان ریاست جمهوری به سمت خبرنگاران برای پاسخگویی آمدند.

9

نظر شما