شناسهٔ خبر: 26825632 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

«کاروان دانایی»؛ ترویج کتابخوانی را دنبال می‌کند

کانون خبرنگاران نبأ ــ دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد با هدف ترویج کتابخوانی اقدام به برگزاری نشست‌های یک روزه در کتابخانه‌های استان با عنوان «کاروان دانایی» می‌کند.

صاحب‌خبر -

میر‌رحیمی، مسئول روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گفت: برنامه‌ای یک‌روزه با عنوان «کاروان دانایی» به کوشش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هرماه در یکی از کتابخانه‌های استان که قادر به پذیرایی از اعضای کانون‌های مساجد باشند، برگزار می‌شود.
وی افزود: این طرح که با گرد‌همایی همه اعضای کانون‌ها در یک کتابخانه برگزار می‌شود؛ شامل بازدید از کتابخانه و ارائه توضیحاتی درباره کتابخانه است و پس از آن اعضا حسب علاقه می‌توانند از کارگاه داستان‌نویسی، باشگاه کتابخوانی و یا کلاس‌های شاهنامه یا مثنوی‌خوانی بهره‌مند شوند.

خلاقیت مادر و کودک، مهارت‌های زندگی، شب شعر، قصه‌گویی و دعوت از نویسندگان و فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی از دیگر سرفصل‌های برنامه‌های کاروان دانایی بود که میررحیمی به آن‌ها اشاره کرد.

مسئول خبرگزاری کانون‌های مساجد یزد با تأکید بر هدف ترویج امر کتاب‌خوانی، گفت: این دوره‌ها برای همه اعضای خانواده‌ تدارک دیده شده و دارای برنامه‌هایی جذاب ویژه کودکان است.

همچنین، نشست «کاروان دانایی» که از تیرماه فعالیت خود را از کتابخانه جوادی یزد آغاز کرده‌ است، ماه آینده پس از اطلاع‌رسانی در سطح شهر با تغییراتی در سرفصل‌ها در کتابخانه‌ای دیگر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

فاطمه صعیدی
انتهای پیام

نظر شما