شناسهٔ خبر: 26825609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ترامپ دیگر معافیت تحریمی صدا و سیما را امضا نمی‌کند

تسنیم : برخی از نمایندگان کنگره آمریکا از وزیر خارجه این کشور خواسته‌اند از امضای معافیت‌های تحریمی صدا و سیمای ایران خودداری کرده و این سازمان را هدف تحریم قرار دهد.

صاحب‌خبر -

برخی از نماینده‌های کنگره آمریکا و فعالان یک گروه لابی ضدایرانی از «مایک پامپئو»، وزیر خارجه این کشور خواسته‌اند موانع موجود برای تحریم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را بردارد.

پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» به نقل از منابع آگاه نوشته «مخالفان ایران» و برخی از نمایندگان کنگره از وزارت خارجه آمریکا خواسته‌اند به سیاست چندساله‌ای که مانع تحریم صدا و سیمای ایران می‌شود پایان دهد.

رسانه‌ها پیشتر گزارش داد‌ه‌اند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۳ مشمول تحریم‌های آمریکا بوده، اما هم دونالد ترامپ و هم باراک اوباما، روسای جمهور فعلی و سابق آمریکا با امضای معافیت‌های تحریمی هر ۱۸۰ روز یکبار، اجرایی شدن این تحریم‌ها را معلق کرده‌اند. 

در زمان فرا رسیدن موعد تمدید این موضوع در ماه ژانویه (دی‌ماه ۹۶) روزنامه گاردین مدعی شده بود  ترامپ قصد دارد معافیت‌های تحریمی را برای صدا و سیما امضا نکند و تحریم‌ها علیه این سازمان را فعال کند. 

روزنامه واشنگتن‌فری‌بیکن‌ نوشته دولت ترامپ ماه ژانویه این معافیت‌ها را در سکوت خبری امضا کرد.وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به سوال واشنگتن‌فری‌بیکن مبنی بر اینکه آیا دولت ترامپ باز هم در ضرب‌الاجل ماه جولای (تیرماه) برای صدا و سیمای ایران معافیت تحریمی صادر می‌کند یا خیر، پاسخ نداده است.    

«ریچارد گلدبرگ»، از مقام‌های سابق سنا که در حال حاضر از مشاوران ارشد لابی حامی امارات و رژیم صهیونیستی موسوم به «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» است از پامپئو خواسته این معافیت را تمدید نکند.

واشنگتن‌فری‌بیکن مدعی شده نمایندگان ارشد کنگره از وزارت خارجه آمریکا خواسته‌اند موضعش را درباره این موضوع مشخص کند اما این وزارتخانه توضیحی درباره سیاست خود نداده است.

 

نظر شما