شناسهٔ خبر: 26825558 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صلیب سرخ برای کاهش آثار تخریبی مین درغیرنظامیان تلاش می کند

مهاباد- ایرنا- معاون دفتر نمایندگی کمیته صلیب سرخ جهانی در تهران گفت: صلیب سرخ در مناطق آلوده جهان برای کاهش آثار تخریبی مین و مهمات منفجر نشده در بین غیرنظامیان تلاش می کند.

صاحب‌خبر -

'مارک آخرمان' (MARC ACKERMAN) عصر روز پنجشنبه پس از بازدید از پروژه ' آگاه سازی و آموزش خطرهای مین و مهمات منفجر نشده باقی مانده از جنگ' در روستای 'اسلاملو' از توابع شهرستان مرزی اشنویه به خبرنگار ایرنا افزود: صلیب سرخ در این زمینه در کشورهایی چون ایران، کامبوج، عراق، افغانستان، سوریه و یمن فعالیت دارد.
'آخرمان' ادامه داد: به طور مثال در افغانستان که عواقب منفی انفجار مین و سایر مهمات زیاد است، صلیب سرخ جهانی در مواقعی چون قطع عضو و مشکلاتی از این دست، اعضای مصنوعی بدن را به آسیب دیدگان اهدا کرده و پروتزهایی را آماده می کند.
وی به همکاری صلیب سرخ با سازمان بهزیستی ایران در زمینه های آموزشی و توان بخشی نیز اشاره کرد و افزود: با وجود این همکاری، در بخش آثار و عواقب منفی انفجار مین و مهمات عمل نکرده بر روی مصدومان، درخواستی از طرف جمهوری اسلامی به صلیب سرخ ارسال نشده است.
معاون دفتر نمایندگی کمیته صلیب سرخ جهانی در تهران ادامه داد: کمیته بین الملل صلیب سرخ جهانی تجربه های خود در خصوص تکنیک ها، راهکارها و روش های مختلف کاهش آثار تخریبی مین را بین کشورها منتقل می کند؛ البته جمعیت هلال احمر، مرکز مین زدایی و سازمان بهزیستی ایران تجربه و دانش خوبی در این خصوص دارند.
وی همچنین افزود: شریک اجرایی صلیب سرخ جهانی در ایران که جمعیت هلال احمر، سازمان بهزیستی و مرکز مین زدایی است کارهای مفیدی در موضوع آموزش در مناطق آلوده انجام داده است و ما امروز در گفت و گو با عشایر و روستائیان منطقه بار دیگر به این نتیجه رسیدیم که جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: صلیب سرخ در پنج استان غربی ایران که جنگ رخ داده شامل آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان فعالیت می کند.
'رضا مسافر' معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تدوین دستورالعمل آگاهی از خطرات مین و مهمات منفجر نشده در کشورهایی که جنگ اتفاق افتاده است از طرف صلیب سرخ جهانی پیگیری شده و با مشارکت جمعیت هلال احمر کشور در حال انجام است.
به گزارش ایرنا رژیم بعثی صدام در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله علیه کشورمان حدود 16 میلیون مین در چهار میلیون و 200 هزار هکتار از زمین های کشورمان کاشت و این مین ها از آن روز تاکنون جان بسیاری از انسان های بی گناه را گرفته است.
3093 /3072

نظر شما