شناسهٔ خبر: 26825475 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شناسايي عامل حمله انتحاري به نشست انتخاباتی در جنوب غرب پاکستان

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما، مقامات پاکستان روز پنجشنبه اعلام کردند عامل حمله انتحاری ۱۳ ژوئیه به یک نشست انتخاباتی در جنوب غرب پاکستان که به کشته شدن ۱۴۹ نفر منجر شد، یک تندرو است که دست کم دو سال در افغانستان بوده و در آنجا با (به اصطلاح) ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا جنگیده است.
تروریست‌های وهابی صهیونیستی داعش مسئولیت حمله‌ای را که در استان بلوچستان پاکستان روی داد، به عهده گرفتند. این حمله از نظر تاریخی تازه‌ترین حمله از مجموعه حملاتی است که نشست‌های انتخاباتی مربوط به انتخابات پارلمانی ۲۵ ژوئیه را هدف قرار می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کویته، مقامات پاکستانی به مطبوعات کویته مرکز استان بلوچستان پاکستان اعلام کردند آزمایش دی ان‌ ای روی دست عامل حمله انتحاری که در محل انفجار کشف شد، امکان شناسایی او را فراهم کرد. این منبع اعلام کرد او یک پاکستانی به نام حافظ نواز بوده است.
اعتزاز گورائیه یک مقام دستگاه ضد جاسوسی پاکستان اعلام کرد خانواده حافظ نواز تایید کردند " پسر آن‌ها در دو سال گذشته برای جنگیدن با ائتلاف بین المللی که از دولت افغانستان حمایت می‌کند، در این کشور حضور داشت ".
گورائیه اعلام کرد عامل حمله مجبور بوده است مقدمات حمله را با حمایت هم دستان خود فراهم کند. وی خاطر نشان کرد پلیس در جستجوی هم دستان او است.
حمله ۱۳ ژوئیه مرگبارترین حمله در پاکستان بعد از حمله به مدرسه‌ای در پیشاور در شمال غرب پاکستان در دسامبر سال ۲۰۱۴ به شمار می‌رود که در آن بیش از ۱۵۰ نفر کشته شدند. در این حمله میر سراج رئیسانی، نامزد نمایندگی پارلمان از استان بلوچستان هدف قرار گرفت و کشته شد.
یک مقام سیاسی پاکستان اعلام کرد حملات به نشست‌های انتخابات پارلمانی آینده این کشور تاکنون به کشته شدن ۱۵۶ نفر منجر شده است.

نظر شما