شناسهٔ خبر: 26825466 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یزد | جلوی پای صنعت‌گران سنگ‌اندازی می‌کنند

R41376/P1486/S6,76/CT11

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه جلوی پای صنعت‌گران سنگ‌اندازی می‌کنند و درخواست نامشروع می‌کنند گفت: صنعتگران از این به بعد زیر بار چنین فشارهایی نروند و رشوه ندهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سیدمحمدرضا مرتضوی شامگاه پنجشنبه در همایش روز صنعت و معدن استان یزد با اشاره به اینکه یزد یکی از معدود استان‌های ایران است که بخش خصوصی در تمام زمینه‌ها جایگاه بالایی دارد اظهار داشت: مردم یزد اهل مدارا هستند و در مناسک شخصی‌شان مراعات انصاف و عدل را به‌خوبی انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: آنچه ما از ادارات و حکومتمان می‌خواهیم انصاف و عدل است، این انصاف نیست که بخش صنعت کشور بخواهد جور همه بخش‌های دیگر کشور را بکشد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران دلیل این موضوع را این دانست که صنعت روی زمین است و آدرس آن مشخص است گفت: این موضوع سبب شده که فشار و سختی اقتصاد کشور بیش از هر بخشی بر صنعت وارد شود.

مرتضوی تسهیل در امور را خواسته بخش صنعت و معدن از دولت دانست و گفت: در کشور ما کارخانه هنوز شروع به فعالیت نکرده ولی ادارات قبض عوارض و پروانه و موارد مختلف دیگر را به رئیس کارخانه تحویل می‌دهند، چرا نمی‌گذارید ابتدا فعالیت کارخانه شروع شود و درآمد کسب کند بعد اقدام به گرفتن عوارض کنید؟

وی با تصریح به اینکه فساد الآن در همه بخش‌های کشور به‌وجود آمده خاطرنشان کرد: دلیل اینکه ارزش پول ملی در برابر نرخ ارز افزایش پیدا نمی‌کند این است که یک عده‌ای برایشان فرقی نمی‌کند دلار هزار تومان باشد یا 10 هزار تومان و تنها می‌خواهند هرچه سریع‌تر پول‌هایشان را از کشور خارج کنند.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با ابراز اینکه قرار بود صندوق‌های هوشمند در صنوف نصب شود و مالیات به‌وسیله این صندوق‌ها جمع شود گفت: چرا باید با وجود چنین قانونی صنعت مالیات صنوف را پرداخت کنند و هیچ صندوق هوشمندی در صنوف نصب نشود؟

مرتضوی با یادآوری اینکه الآن اداره مالیاتی چندین مرتبه اقدام به دریافت مالیات به‌عناوین گوناگون می‌کند ادامه داد: این اقدام برای سنگ‌اندازی جلوی راه صنعت‌گران است تا بتوانند از ما درخواست‌های نامشروع داشته باشند ولی ما صنعت‌گران تصمیم خودمان را گرفتیم و دیگر نمی‌خواهیم زیر بار این کج‌رفتاری‌ها و کج‌خلقی‌ها برویم.

وی سوء مدیریت را یکی از مشکلات اصلی کشور در حوزه اقتصاد دانست و گفت: چنین صحبت‌هایی را ما برای آن می‌زنیم که نمی‌خواهیم انقلاب از مسیر خودش خارج شود و صحبت‌های خود را به‌صراحت اعلام می‌کنیم که جلوی انحراف انقلاب را بگیریم.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه صنعت‌گران بیش از هر شخص دیگری به‌فکر کارگران هستند تصریح کرد: ما جلوی هر کسی را که بخواهد نان سفره کارگران را سنگ کند و برای آنها مشکلی ایجاد کند می‌گیریم و نمی‌گذاریم چنین اقدامی انجام شود.

مرتضوی از صنعت‌گران یزد خواست که از این به بعد زیر بار رشوه برای راه افتادن امور کاری‌شان نروند و گفت: باید از مسئولان مطالبه کنیم و جلوی این مشکلات را بگیریم و نگذاریم برخی افراد همچنان به سوء استفاده‌های خود ادامه دهند.

انتهای پیام/م

نظر شما