شناسهٔ خبر: 26825459 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خوزستان | ۱۱۷ طرح اشتغالزایی در شهرستان شوش تصویب شد

R41468/P1486/S6,57/CT1

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از ۵۴۷ طرح اشتغال روستایی و فراگیر مصوب شده در کارگروه شهرستان شوش، تعداد ۱۱۷ طرح در کارگروه تخصصی استان تصویب شده است.

صاحب‌خبر -

حمید ظریف خسرج در‌گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شوش، به مشکلات کارگران شرکت کشت‌وصنعت نیشکر هفت‌تپه اشاره کرد و اظهار‌داشت: تلاش و پیگیری‌های زیادی از سوی اداره کار و مجموعه شورای تامین شهرستان شوش در ارتباط با رفع مشکلات کارگران هفت‌تپه صورت گرفته است، امیدواریم با این اقدامات تعامل خوبی بین کارگران و کارفرما ایجاد شود.

وی گفت: انتظار داریم مدیران شرکت کشت‌وصنعت نیشکر هفت‌تپه نسبت به تعهدات خود در خصوص مطالبات کارگران عمل کنند تا کارگران نسبت به آنها اعتماد را از دست ندهند.

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شوش افزود: امسال پیگیری‌هایی زیادی با دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان شوش برای اجرای طرح‌های حوزه اشتغالزایی این شهرستان صورت گرفته و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: از 547 طرح اشتغالزایی روستایی و فراگیر مصوب شده در کارگروه شهرستان شوش تا کنون 117 طرح در حوزه اشتغالزایی در کمیته تخصصی استان برای این شهرستان به تصویب رسیده است. 

سرپرست اداره کار شوش تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها با ارزش ریالی بیش از دو هزار میلیارد ریال در شهرستان شوش است.

ظریف خسرج بیان کرد: در صورت تحقق اهداف و نیز انجام تعهد اشتغال توسط متقاضیان طرح‌های اشتغالزایی انتظار داریم بیش از یک هزار و 500 نفر وارد بازار کار شوند.

وی یادآورشد: از همکاری‌ و تلاش‌های مدیران و کارشناسان اداره جهادکشاورزی، صنعت‌،‌معدن، میراث فرهنگی و همچنین نماینده فرماندار شهرستان شوش مهندس مجدیان که ریاست  کارگروه طرح‌ اشتغال روستایی و فراگیر و مدیریت این جلسات را برعهده داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

سرپرست اداره کار شوش گفت: در سه ماهه اول امسال حدود  11 شرکت تعاونی در شهرستان شوش تاسیس شده است.

ظریف خسرج به تشکلات کارگری اشاره کرد و افزود: انتخابات شورای اسلامی کار شرکت حریرخوزستان برگزار شد و اعتبارنامه افراد منتخب نیز در حال آماده شدن هستند. ان‌شاءالله انتخابات شورای اسلامی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و شرکت شیر پگاه خوزستان نیز بزودی برگزار می‌شود.

وی در خصوص اقدام یکی از کارگاه‌های تعاونی شهرستان شوش نسبت به اخذ وجه نقد یا اسناد مالی از افراد اشاره کرد و افزود: متاسفانه یکی از تعاونی‌های این شهرستان برای استخدام افراد اقدام به دریافت مبلغ وجه نقد یا چک و سفته به بهانه کارآموز بودن کارگران‌ و برگزاری دوره های آموزشی نموده است و با توجه به شمول مقررات کار نسبت به کارآموزان کار این تعاونی تخلف بوده و در خصوص آن اقدامات قانونی لازم را انجام دادیم و از مسئولین این شرکت تعهد گرفته شد که هزینه‌ها و اسناد دریافتی افراد تماما باید مستردد گردد و هیچ گونه پیش پرداختی نسبت به استخدام افراد نباید دریافت شود.

سرپرست اداره کار شوش با اشاره به اخراج  تعدادی از کارگران شرکت شیر در هفته گذشته اظهارکرد: با جلسه‌ای که در اداره کار بین افراد و مسئولین شرکت برگزار شد، در حال حاضر مشکل این کارگران تا پایان شهریور ماه حل شده و پس از آن نیر ان شاءالله قطعا راه حل مناسبی برای حل مشکل این کارگران عزیز و زحمتکش پیدا خواهد شد.

ظریف خسرج در خصوص رسیدگی به دعاوی کارگری در اداره کار شوش اشاره کرد و گفت: بیش از 320 پرونده در واحد روابط کار این اداره رسیدگی شده است که حدود 30 درصد پرونده‌ها به صورت سازشی بین طرفین مختومه شدند و در خصوص دیگر پرونده ها رای صادره در صورت لزوم جهت اجرا به سازمان تامین اجتماعی و یا دادگستری شهرستان شوش ارسال شده است.

وی یادآورشد: واحد بیمه بیکاری اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شوش تاکنون بیش از 120 درخواست را مورد بررسی قرار داده که جا دارد از سازمان تامین اجتماعی شوش به خاطر حضور منظم و علمی نماینده محترم آن سازمان در جلسات کمیته دو نفره تشکر کنم.

سرپرست اداره کار شوش به کارگران اخراجی شرکت عمران همیار آریا در غرب کرخه اشاره کرد و گفت: متاسفانه این شرکت 43 نفر از کارکنان خود را اخراج کرده است و طی مکاتبه ای با اداره کار شوش علت قطع این رابطه شغلی کارگران را عدم نقدینگی عنوان کرده است‌. اما طبق گفته مسئولین سازمان تامین اجتماعی این شرکت در مکاتبات خود با سازمان تامین اجتماعی علت قطع رابطه شغلی  را پایان قرارداد کارگران عنوان نموده است. که در این حالت امکان استفاده کارگران از حق بیمه بیکاری مقدور نمی‌باشد.

ظریف خسرج افزود: این اقدام باعث ایجاد نارضایتی در بین کارگران اخراجی شده و در دو نوبت اقدام به اعتصاب در محل کارگاه نمودند.

وی تصریح کرد: مشکل این کارگران برای دریافت بیمه بیکاری به صورت ویژه در استان در حال پیگیری است امیدوار هستیم با احراز شرایط قانونی بتوانند از حق بیمه بیکاری استفاده کنند.

سرپرست اداره کار شوش در پایان گفت: بر خود لازم میدانم از زحمات شایسته و حمایت های بی وقفه امام جمعه معزز شهرستان، نماینده محترم مردم شریف شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار زحمتکش و کلیه اعضای محترم شورای تامین شهرستان شوش در خصوص رفع مشکلات کارگران،‌ و توجه ویژه به مقوله اشتغال تقدیر و تشکر‌ کنم.

انتهای‌پیام/م

نظر شما