شناسهٔ خبر: 26825449 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

بنایی:

شناور شدن نرخ‌ها بهانه سوءاستفاده از مردم/ تخلفات ایرلاین‌ها رسانه‌ای شود

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه ایرلاین ها مجاز به سو استفاده مالی از مردم به بهانه شناور شدن نرخ ها نیستند، گفت: رسانه ای کردن نام ایرلاین هایی که بیشترین تاخیر را داشته اند از راهکارهای مقابله با عدم قانون مداری آن ها است.

صاحب‌خبر -

حمید بنایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از افزایش روزافزون تاخیرهای پروازی، گفت: سوءمدیریت عامل اصلی تاخیرهای پروازی و در نتیجه آن نارضایتی های عمده مردم است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رسانه ای کردن نام ایرلاین هایی که بیشترین تاخیر را داشته اند یکی از راهکارهای مقابله با عدم قانون مداری آن ها است، افزود: ایرلاین های ناقض حقوق مسافر باید بدانند که با ادامه رویه فعلی در تاخیرهای پروازی مشتریان خود را از دست خواهند داد.

تاخیرهای پروازی با پیش بینی دقیق قابل پیشگیری است

وی با بیان اینکه هر نوع اتفاقی در خصوص پروازها باید از قبل پیش بینی شود، تصریح کرد: بسیاری از تاخیرهای پروازی با پیش بینی دقیق قابل پیشگیری است اما متاسفانه ضعف مدیریت در بدنه ایرلاین ها به این نوع بی نظمی ها دامن زده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از هزینه های بالای بلیت هواپیما، گفت: مسافران انتظار دارند در قبال هزینه های گزافی خدمات مناسب دریافت کنند که متاسفانه عدم توازن میان خدمات با هزینه ها معضل اصلی صنعت هوایی کشور است.

تخلفات پروازهای چارتری بررسی می شود

بنایی همچنین به تخلفاتی که در حوزه پروازهای چارتری رخ می دهد اشاره کرده و افزود: متاسفانه پروازهای چارتری رکوردار تخلفات مال شده اند زیرا با اعمال هزینه اندک در رفت استقبال مسافران را از خرید بلیت افزایش داده اما در مقابل در برگشت هزینه های بسیار سنگینی را بر مردم تحمیل می کنند.

وی با تاکید بر اینکه ایرلاین ها مجاز به سو استفاده مالی از مردم به بهانه شناور شدن نرخ ها نیستند، تصریح کرد: شناور شدن نرخ ها با حفظ مولفه کیفیت و خدمات مجاز است در غیر این صورت این رویه به بازار سیاه قیمت بلیت می انجامد.

شکایت مردم از ناوگان هوایی رو به افزایش است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شکایت مردم از ناوگان هوایی رو به افزایش است، گفت: کمیسیون عمران مجلس در پیش نارضایتی های بسیار از این ناوگان تا پایان شهریور ماه به سازمان هواپیمایی برای ساماندهی این وضعیت فرصت داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ساماندهی نرخ بلیت هواپیما، کاهش تاخیرهای پروازی و همچنین تصمیم گیری در خصوص آینده بلیت های چارتری از مواردی است که کمیسیون عمران مجلس به صورت مکتوب و شفاهی از وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی مطالبه کرده است./

پایان پیام

نظر شما