شناسهٔ خبر: 26825405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار عنوان کرد؛

پرداخت ماهانه ۵۰هزار میلیارد ریال مستمری به ۳.۵میلیون نفر در کشور

اراک- مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ماهیانه ۵۰هزار میلیارد ریال مستمری در کشور به ۳.۵میلیون نفر پرداخت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کریم یاوری روز پنجشنبه در جریان برگزاری کارگاه آموزشی بیمه بیکاری در اراک اظهار داشت: در حال حاضر به بیش از ۲۲۰هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری با میانگین ماهیانه ۲۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برمبنای قواعد تعیین شده، فردی که از کار بیکار شده باید حداکثر یک ماه بعد از تاریخ بیکاری وضعیت خود را به اداره تعاون، کار و امور اجتماعی گزارش کند.

یاوری بیان کرد: از سوی دیگر فرد قبل از بیکار شدن باید حتما شش ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد و این افراد بایستی در دوره های کارآموزی و سواد آموزی که برگزار می شود، حضور یابند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: پرداخت مقرری بیمه بیکاری ازجمله حمایت های لازم در این زمینه است که با دریافت حق بیمه در زمان اشتغال به کار، مهیا می شود.

وی تصریح کرد: همچنین مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری به افراد مجرد حداکثر ۳۶ ماه و برای متاهلان یا متکلفان ۵۰ ماه است و مجموع دریافتی نباید از حداقل دستمزد کمتر و از ۸۰ درصد متوسط مزد یا حقوق فرد بیشتر باشد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هم اکنون ماهیانه ۳.۵ میلیون نفر در کشور مستمری دریافت می کنند که رقم پرداخت شده مبلغی حدود ۵۰هزار میلیارد ریال است.

نظر شما