شناسهٔ خبر: 26825397 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

ترامپ از پوتین برای سفر به آمریکا دعوت کرده است

کاخ‌سفید می‌گوید در جریان دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در هلسینکی فنلاند، رئیس‌جمهوری آمریکا از همتای روس خود برای سفر به واشنگتن دعوت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خرداد به نقل از انتخاب سارا هوکابی سندرز، سخنگوی کاخ‌سفید روز شنبه (۱۹ ژوئیه - ۲۸ تیر) در توییتر نوشت رئیس‌جمهور در فنلاند از جان بولتن، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید، خواسته مقدمات دعوت رسمی از ولادیمیر پوتین را برای سفر به واشنگتن فراهم کند.

سخنگوی کاخ‌سفید گفته فعالیت‌ها برای رسیدگی به این دستور رئیس‌جمهور در کاخ‌سفید آغاز شده است. آن طور که خانم سندرز نوشته این سفر برای پاییز سال جاری در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که هنوز واکنش‌‎های خشمگین نسبت به محتوای دیدار روز دوشنبه آقای ترامپ با ولادیمیر پوتین ادامه دارد و در تحولی جدید سناتورهای کنگره آمریکا در اجماعی فراحزبی به لایحه‌ای رای دادند که طی آن در اختیار گذاشتن مقام‌های سابق ایالت متحده برای بازجویی در یک کشور دیگر را ممنوع می‌کند.

این لایحه که روز پنجشنبه با ۹۸ رای موافق و بدون هیج رای مخالفی در سنا تصویب شد در حمایت از مایکل مک‌فاول، سفیر سابق آمریکا در روسیه و از منتقدان جدی آقای پوتین است که گفته شده کرملین او را به "فعالیت های غیرقانونی" در خاک روسیه متهم کرده و خواستار استرداد او برای حضور در دادگاه شده است.

نظر شما