شناسهٔ خبر: 26825169 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پاسخ دندان‌شکن جبهه ملی تونس به ادعاهای سفیر سعودی

یکی از اعضای فراکسیون جبهه مردمی در پارلمان تونس به ادعاهای واهی سفیر سعودی علیه ایران، حزب‌الله و یمن پاسخی قاطع داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سفیر عربستان سعودی در تونس خواهان آن شده بود که مبارکه براهیمی، یکی از اعضای فراکسیون جبهه مردمی در پارلمان تونس، از ترکیب گروه دوستی پارلمانی تونس و کشور‌های حوزه خلیج فارس، حذف شود. سفیر سعودی در تونس گفته بود اگر این زن از گروه دوستی پارلمانی تونس و کشور‌های حوزه خلیج فارس خارج نشود این گروه دوستی مرده است.

مبارکه براهیمی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: این موضع سفیر سعودی به علت انتقادی است که وی از اظهارات تحریک آمیز سفیر سعودی در گروه دوستی پارلمانی داشته است.

وی افزود: «ما از قبل با رئیس گروه دوستی پارلمانی توافق کردیم که سخنان سفیر سعودی باید صرفاً در چارچوب روابط دو جانبه میان دو کشور باشد تا اینکه میان ما درگیری پیش نیاید آن هم در حالی که وی مهمان ما است. ما این شرط را گذاشتیم به خاطر این که می‌دانستیم چنانچه سخن از مسائل منطقه‌ای و جهانی پیش آید دچار اختلاف می‌شویم».

او در ادامه گفت: «با این حال سفیر سعودی در تونس حرف از تجاوز ایران به امت عربی پیش کشید، او حزب الله  را «تروریست» خواند، وی از تجاوز یمن به سعودی حرف زد، من گفتم دیگر کافی است این سخنان منطقی نیست. ما نمی‌بینیم که ایران ارتشی برای اشغال یک کشور عربی به راه انداخته باشد، بلکه دشمن اصلی ما رژیم صهیونیستی است، اما جنابعالی یک کلمه هم از اسرائیل حرف نزدید، دیگر اینکه آنچه که ما از ملت یمن و اوضاع این کشور می‌فهمیم این است که یمنی‌ها قربانی رژیم خونریز سعودی هستند. آنچه ما می‌دانیم این است که رژیم سعودی با حمایت از گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه دستش به خون برادران و خواهران سوری ما آغشته است».

انتهای پیام/

نظر شما