شناسهٔ خبر: 26825137 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

احمدی خبرداد:

برگزاری ١٤ جشنواره طی هفته قرآن و عترت لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس گروه قرآن ارشاد لرستان از برگزاری ١٤ جشنواره فرهنگی و هنری و مسابقات تخصصی قرائت، ترتیل و حفظ قرآن‌، طی هفته قرآن و عترت لرستان خبرداد.

صاحب‌خبر -

برگزاری ١٤ جشنواره طی هفته قرآن و عترت لرستان

منصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت لرستان طی دی‎ماه امسال، گفت: استان لرستان در سال‌جاری برای دومین‌بار میزبان برگزاری هفته قرآن و عترت استان لرستان، در تاریخ ٢٢ لغایت ٢٨ دی‌ماه، است.
وی با اشاره به این‌که این برنامه با همکاری اداره‌کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار خواهد شد.
احمدی ادامه داد: در قالب هفته قرآن و عترت لرستان ١٤ جشنواره فرهنگی و هنری با موضوعات مرتبط با حوزه قرآن و عترت، مسابقات تخصصی قرآنی، همایش‌های علمی و تخصصی در حوزه قرآن و عترت، محافل و مجالس انس با قرآن‌کریم، مجالس تفسیر و تدبر در قرآن‌کریم، همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی استان و تجلیل از خانواده شهدا و چندین برنامه دیگر برگزار خواهد شد.
احمدی با اشاره به این‌که برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها و جشنواره‌ها، برای هر جشنواره یک دبیر اجرایی انتخاب شده است، عنوان کرد: غلامرضا نعمت‌پور به‌عنوان دبیر اجرایی جشنواره عکاسی، تیمور احمدوند به‌عنوان دبیر اجرایی جشنواره مناجات‌خوانی، شمس‌الدین آروند به عنوان دبیر اجرایی جشنواره فیلنامه‌نویسی، خداداد والی به‌عنوان دبیر اجرایی جشنواره نقاشی خط، محمدرضا گوهری به‌عنوان دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه، اکبر حیدری به‌عنوان دبیر اجرایی جشنواره پوستر، عزت جعفری به عنوان دبیر اجرایی جشنواره شعر، حمید آقایی به‎عنوان دبیر اجرایی جشنواره صنایع دستی، حدیث صفی‎خانی به‌عنوان دبیر اجرایی جشنواره خوشنویسی، فرزانه عالیخانی به‌عنوان دبیر اجرایی جشنواره تذهیب، لیلا غلامی به‌عنوان دبیر اجرایی جشنواره داستان کوتاه و فرزاد زیدی‌نژاد به‌عنوان دبیر اجرایی جشنواره‌های تئاتر صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی، انتخاب شده‌اند.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: هرکدام از دبیران اجرایی جشنواره‌های هفته قرآن و عترت لرستان در رشته هنری خود از بهترین‌های استان هستند که امیدواریم با حضور این عزیزان هفته قرآن و عترت لرستان نسبت به سال‌های گذشته با کیفیت بهتری برگزار شود.
وی با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت لرستان در بازه زمانی ٢٢ لغایت ٢٨ دی‌ماه سال‌جاری، عنوان کرد: فراخوان مجموعه جشنواره‌ها و مسابقات هفته قرآن و عترت درحال آماده شدن است و اوایل مردادماه در سراسر استان پخش خواهند شد.
احمدی ادامه داد: مسابقات قرآن هفته قرآن و عترت استان نیز در رشته‌های قرائت قرآن ویژه آقایان، ترتیل‌خوانی قرآن‌کریم ویژه بانوان، مسابقات شفاهی حفظ یک تا ٥ جزء قرآن‌کریم بانوان و اقایان ویژه افراد زیر ١٥ سال و مسابقات شفاهی حفظ ١٠ تا ٢٠ جزء قرآن‌کریم بانوان و اقایان، به دبیری اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان، برگزار خواهد شد.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: فراخوان مجموعه جشنواره‌ها اوایل مردادماه در سراسر استان پخش خواهد شد و علاقه‌مندان به شرکت در مجموعه جشنواره‌های هفته قرآن و عترت لرستان، می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس خرم‌آباد، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه سوم، دفتر قرآن و عترت، ارسال کنند.
وی افزود: متن فراخوان مجموعه جشنواره‌های هفته قرآن و عترت لرستان، در پایگاه اطلاع‌رسانی گروه قرآن و عترت لرستان به آدرسqlr.farhang.gov.ir قابل دسترسی است.

انتهای پیام

نظر شما