شناسهٔ خبر: 26824723 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قهرمانی در آسیا دشوار است؛

موضوع سردار و رحمتی یکسان نیست/ کی‌روش و برانکو حاشیه درست کردند

مربی اسبق تیم ملی ضمن دشواربودن قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا در خصوص رفتار کی‌روش با سردار آزمون گفت: نباید خداحافظی رحمتی را با او مقایسه کرد و باید سردار بازگردد.

صاحب‌خبر -

امیر حاج‌رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص انتظار اهالی فوتبال از تیم ملی برای قهرمانی در جام ملت های آسیا گفت: صریح و راحت باید بگویم کار بسیار سختی داریم. حداقل من با تمام کارشناسی هایی که انجام دادم نمی‌توانم بگویم قهرمان می‌شویم یا خیر.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره اینکه فدراسیون تصمیم به ادامه همکاری با کارلوس کی روش را برای رسیدن به قهرمانی در آسیا دارد تصریح کرد: هنوز معلوم نیست تکلیف نیمکت تیم ملی چه خواهدشد. ما در جام جهانی روسیه دیدیم که همه چیز به شرایط تیم ها بستگی دارد. پیش از برگزاری رقابت ها همگان می گفتند بدون امتیاز باز می گردیم اما شما دیدید که در سخت ترین گروه، نتایج آبرومندانه ای گرفتیم. در عوض اسپانیا و پرتغال که ابرقدرت های فوتبال دنیا هستند نتوانستند عملکرد مقتدرانه ای داشته باشند و در همان مرحله یک هشتم نهایی حذف شدند.

وی در پاسخ به این سوال که راه کی روش و فدراسیون برای رسیدن به قهرمانی چه تفاوتی با چهار سال قبل کرده است تصریح کرد: تیم پخته تری داریم. بازیکنان تیم ملی بطور کامل زیر نظر کی روش به بلوغ رسیده اند و آنها می دانند چگونه باید خواسته های این مربی را براورده کنند. اما موضوع اینجاست که باید دید فدراسیون از کی‌روش چه می خواهد. مدیران فدراسیون موظف هستند برنامه های آماده سازی تیم ملی را فراهم کنند.

حاج‌رضایی درباره موفقیت تیم هایی نظیر ژاپن در جام جهانی نیز افزود: آنها کار ریشه ای و ساختاری خود را از چند دهه قبل آغاز کردند. معلوم است که نتیجه مثبتی هم دریافت می کنند. وجود چنین تیم هایی مثل ژاپن، کره و سرمایه گذاری کشورهایی نظیر امارات و قطر به ما هشدار می دهد کار فوق العاده سختی برای قهرمانی داریم.

وی در خصوص انتقاد از کارلوس کی‌روش به خاطر تمایلش برای بازگرداندن سردار آزمون به تیم ملی و شباهت این موضوع به جدایی مهدی رحمتی و هادی عقیلی از تیم ملی خاطرنشان کرد: داستان جدایی سردار با رحمتی و عقیلی کاملا متفاوت است. خودمان هم می دانیم نحوه خداحافظی قبلی ها چگونه بوده است. اما آزمون یک جوان ۲۳ساله است که درگیر مسائل احساسی شده است و چنین تصمیمی را به خاطر مادرش گرفته است. کی روش به درستی قصد بازگرداندن سردار آزمون را دارد.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در پایان در خصوص درگیری های لفظی کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ گفت: در شرایط اقتصادی فعلی کشور، دو مربی خارجی پول های کلان می گیرند و با برخی رفتارهای خود باعث ایجاد حاشیه می شوند. برای فوتبال ملی و حتی ملت ایران خوب نیست که به جای پیشرفت فنی و ایجاد فضای نشاط‌آور بخواهیم به این موضوعات بپردازیم. نقد وجود دارد. اما پرداختن به آن واقعا بیهوده است.

نظر شما