شناسهٔ خبر: 26824714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

هیئتی از آمریکا برای مذاکره درباره تحریم ایران به ترکیه می‌رود

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مقام‌های وزارت خارجه ترکیه از سفر هیئتی از وزارتخانه‌های خارجه و خزانه‌داری آمریکا به آنکارا برای دیدار با مقام‌های ترک و مذاکره بر سر تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران خبر داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام رسمی که به هویت وی اشاره‌ای نکرده، نوشته که این هیئت که به تازگی با مقام‌های هند در این زمینه دیدار و گفت‌و‌گو داشته، روز جمعه هفته جاری وارد آنکارا خواهد شد.

به گفته وی، این هیئت با افرادی از موسسات مالی مرتبط با تحریم‌های ایران و نیز وزارتخانه‌های دارایی و خارجه دیدار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، یکی از سخنگویان سفارت آمریکا در ترکیه نیز مذاکرات میان طرفین در روز جمعه و تمرکز آن بر تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران را تائید کرده است.

این هیئت در حالی به ترکیه سفر کرده که اوایل تیرماه سال جاری خورشیدی، وزیر خارجه ترکیه در واکنش به اقدام مقام‌های آمریکا که از دیگر کشورها خواسته‌اند واردات نفت از ایران را قطع کنند، گفت آنکارا همچنان به روابط تجاری خود با ایران ادامه خواهد داد.

مولود چاووش اوغلو در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود: «اگر تصمیمات ایالات متحده با هدف برقرای صلح و ثبات باشد، ما از آن حمایت می‌کنیم، اما مجبور نیستیم که از همه تصمیمات آنها تبعیت کنیم. معنای متحد بودن این نیست که تصمیمات آنها را مو به مو اجرا کنیم.»

نظر شما