شناسهٔ خبر: 26824631 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشته شدن 14 غیرنظامی بر اثر حمله هوایی به اطراف قندوز افغانستان

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از رويترز؛ نعمت الله تیموری سخنگوی فرماندار ولایت قندوز گفت 14غیر نظامی در حمله هوایی روز پنجشنبه به منطقه چاردارا در حومه شهر قندوز که از مدت ها قبل شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی افعانستان و عناصر طالبان است ، کشته شدند که برخی از قربانیان زن و کودک هستند.
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد تعداد قربانیان غیرنظامی بر اثر حملات هوایی در افغانستان در شش ماهه اول سال 2018 ، با 52 درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته ، به حدود 352 کشته و زخمی رسیده است.
سازمان ملل دراین گزارش که چند روز پیش منتشر کرد ، تقویت حفاظت از غیر نظامیان را در حین اجرای حملات هوایی در افغانستان خواستار شد.
در همین حال؛ محمد رادمنش سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت در حمله هوایی به اطراف شهر قندوز شماری از غیرنظامیان کشته شدند. این حادثه در حال بررسی است و هنوز مشخص نیست حمله هوایی از جانب نیروی هوایی افغانستان صورت گرفته است یا هواپیماهای آمریکایی.
سخنگوی وزارت دفاع یادآور شد یک تیم تحقیق به منظور بررسی دقیق این حادثه از کابل به قندوز اعزام شده است.
در همین حال؛ شبه نظامیان طالبان در بیانیه ای اعلام کردند دست کم 28 غیرنظامی بر اثر حمله هوایی به منطقه چاردارا در اطراف شهر قندوز کشته شدند که بیشتر آنان زن و کودک هستند. طالبان، نظامیان آمریکایی را مسئول این حمله معرفی کردند.

نظر شما