شناسهٔ خبر: 26824589 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرصنعتی مرزی پرویزخان با مشارکت ایران ساخته می شود

اربیل – ایرنا - مدیرکل دروازه مرزی پرویزخان در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد بزودی ساخت شهرصنعتی پرویزخان در 125 هکتار با کمک جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، 'علی توفیق' با اعلام این مطلب به رسانه ها گفت: طراحی این شهرصنعتی به اتمام رسیده و بزودی با مشارکت شرکتی از بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران و شرکتی از اقلیم کردستان عراق احداث آن آغاز خواهد شد.
وی افزود: در این شهرصنعتی زمینه تولید کالاهای صنعتی و محصولاتی که از ایران روانه اقلیم می شود فراهم شده و باعث توسعه همکاریهای اقتصادی بین دو طرف خواهد شد.
نامبرده اضافه نمود: تصمیم گیری در خصوص احداث شهر صنعتی پرویزخان در سفر سال گذشته نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به تهران صورت گرفت.
مدیرکل دروازه مرزی بین المللی پرویزخان تاکید کرد که از هفته آینده تردد کامیونهای ترانزیت از این دروازه مرزی به اقلیم کردستان عراق آغاز خواهد شد و اکنون مقدمات این امر در این دروازه مرزی فراهم شده است.
علی توفیق در ادامه اظهار داشت توسعه دروازه مرزی پرویزخان گام مهمی در توسعه روابط و مبادلات اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق می باشد.
دروازه مرزی پرویزخان یکی از دروازه های مرزی مبادله کالا بین ایران و اقلیم کردستان عراق در استان سلیمانیه می باشد.
خاورم**351**4**380

نظر شما