شناسهٔ خبر: 26824434 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام وزارت خارجه ایران:

تحریم ها مانعی جدی برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار است

نیویورک- ایرنا- مدیر کل توسعه پایدار وزارت خارجه ایران، گرد و غبار را یکی از مهم ترین مشکلات زیست محیطی کشورمان دانست و گفت: تحریم های یک جانبه مانعی جدی برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار و محیط زیست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی محمد موسوی روز پنج شنبه این مطلب را در نشست وزرای مجمع سیاسی عالی رتبه توسعه پایدار سازمان ملل متحد مطرح کرد.
وی گرد و غبار را یکی از مشکلات و اولویت های مهم زیست محیطی ایران و غرب آسیا دانست و با برشمردن اثرات منفی آن بر زندگی مردم، اظهار کرد: طی سالیان اخیر مسائلی نظیر خشکسالی، مدیریت ناپایدار آب و زمین و همچنین بی ثباتی های سیاسی در عراق و سوریه بر شدت این مساله در منطقه افزوده است.
مدیر کل توسعه پایدار وزارت امور خارجه با اشاره به توجه جامعه جهانی به مساله گرد و غبار ادامه داد: در سه سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد سه قطعنامه برای مقابله با ریزگردها تصویب و به موازت برگزاری مجمع فوق، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز اولین نشست عالی رتبه مقابله با ریزگردها را با هداف ارائه راهکارهای جهانی برای مقابله با ریزگردها برگزار کرد.
موسوی حمایت سازمان ملل متحد را از کشورهای در حال توسعه به ویژه از طریق کمک ها و حمایت های مالی، فنی و ظرفیت سازی برای اجرای اولویت های ملی کشورها برای اجرای اهداف توسعه پایدار ضروری دانست و گفت: اعمال تحریم های یکجانبه را مانعی بسیار جدی برای کشورها در دستیابی به اهداف توسعه پایدار نامید.
بخش وزرای مجمع سیاسی عالی رتبه توسعه پایدار سازمان ملل متحد طی هفته جاری با حضور نمایندگان عالی رتبه بیش از 80 کشور جهان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.
اروپام*1429

نظر شما