شناسهٔ خبر: 26824432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

اتحادیه مساجد فرانسه اعلام کرد:

تشکیل انجمن حمایت مالی از مساجد و فعالیت‌های اسلامی در فرانسه

اتحادیه مساجد فرانسه اعلام کرد که به زودی انجمن حمایت مالی از مساجد و فعالیت های عبادی اسلامی در این کشور تشکیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از francais.rt، شورای عبادی مسلمانان فرانسه موسوم به CFCM طی جلسه ای با اتحادیه مساجد این کشور که در محل مسجد بزرگ پاریس انجام شد، اعلام کرد که به زودی انجمن حمایت مالی از مساجد و برنامه های عبادی و اسلامی در فرانسه تشکیل خواهد شد و به ثبت رسمی خواهد رسید و قوانین صادر شده در این انجمن مورد تصویب مجلس ملی واقع خواهد شد.

احمد احرز رئیس شورای عبادی مسلمانان فرانسه CFCM در این جلسه گفت: در طی دوران سرپرستی این سمت از اوایل سال 2017 این اولین باریست که می بینم روسای تشکل های اسلامی، انجمن های دینی، ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد سراسر فرانسه دور یک میز جمع شده اند و در مورد تامین مالی اسلام در این کشور تصمیم گیری می کنند و این اتحاد موجب خرسندی من است.

وی در پایان گفت: این انجمن در کوتاه ترین زمان ممکن و قبل از پایان سال جاری میلادی تشکیل خواهد شد و در ابتدای امر فعالیت خود را با جذب سرمایه های مالی و کمک های مردمی جهت ساخت مساجد و نمازخانه ها، زیر ساخت های آموزشی و دینی و تهیه و توضیع غذای حلال در این کشور آغاز خواهد کرد.

نظر شما