شناسهٔ خبر: 26824356 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هدف ما پشتوانه سازی و استعدادیابی در رده نوجوانان و جوانان است

قمی: حضور ملی پوشان کیفیت لیگ امید را بالا برده است/ داوران جهانی جودو قاضی مسابقات هستند

رئیس سازمان لیگ جودو، گفت: حضور نمایندگان تیم ملی نوجوانان و جوانان در لیگ جودو امیدباشگاه‌های کشور، سطح فنی مسابقات را بالا برده است.

صاحب‌خبر -

سعید قمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که نخستین هفته از اولین دوره مسابقات لیگ جودو امید باشگاه‌های کشور برگزار شد، سطح فنی این رقابت‌ها آیا راضی کننده بود یا خیر، گفت: امروز (پنجشنبه) اولین دوره لیگ جودو امیدهای کشور تحت عنوان امید تا المپیک برگزار شد. هدف ما از برگزاری این مسابقات سرمایه‌گذاری در جودو تا المپیک 2024 است.  هدف ما حمایت و پشتوانه سازی و استعدادیابی در رده‌ نوجوانان و جوانان در رده‌های زیر 20 سال تیم امید است.

رئیس سازمان لیگ جودو در پاسخ به این سؤال که چند تیم در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: 12 تیم از سراسر کشور در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند و برای اولین بار است که استقبال خوبی از این مسابقات شده است.چند تیم به خاطر نقص مدارک در زمان موعد نتوانستند ثبت نام کنند و ما متاسفانه ناچار شدیم آنها را حذف کنیم. بچه‌های تیم ملی نوجوانان و جوانان که مدال آسیایی دارند، در قالب تیم‌های مختلف در این رقابت‌ها حضور دارند و این موضوع باعث شده سطح فنی لیگ بالا برود.

قمی در ادامه صحبت‌های خود، گفت:‌ نیمه دوم سال 96 رقابت‌های دسته برتر و لیگ یک را برگزار کردیم که این مسابقات از لحاظ کمی و کیفی رضایت بخش نبود، به همین دلیل پس از اینکه لیگ امید شکل گرفت؛ سوپرلیگ را تشکیل دادیم که حالا شاهدیم یک مسابقه حرفه‌ای و سطح بالا برگزار می‌شود.

رئیس سازمان لیگ جودو در پاسخ به این سؤال که آیا داوران حاضر در رقابت‌های لیگ امید کشور از داوران بین‌المللی هستند یا خیر، گفت:‌ داوران حاضر در این مسابقات از بهترین‌ها هستند. آنها از داوران بین‌المللی قاره‌ای و جهانی ما هستند که دو نفر از همین داوران در بازی‌های آسیایی جاکارتا قضاوت خواهند کرد. ما در مسابقات لیگ امید و سوپر لیگ که چون در سطح حرفه‌ای برگزار می‌شود از داوران سطح بالا استفاده می‌کنیم. این رقابت‌ها محل کسب تجربه برای داوران جوان نیست و به همین دلیل ناچاریم از داوران سطح بالا استفاده کنیم. این پتانسیل را داوران ما دارند که در المپیک بدرخشند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا محل برگزاری اولین دوره مسابقات لیگ جودوی باشگاه‌های آسیا مشخص شده است یا خیر، گفت: آذر ماه میزبان اولین دوره مسابقات لیگ جودوی باشگاه‌های آسیا هستیم. این برای اولین بار است که ایران میزبان مسابقات شده است. سه شهر تهران، یزد و اصفهان میزبان مسابقات هستند که در حال بررسی شرایط میزبانی آنها هستیم. میزبانی این مسابقات قطعا در رشد و شکوفایی جودو کمک به سزایی می‌کند.

انتهای پیام/ر

نظر شما