شناسهٔ خبر: 26824301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

با نصب سقا‌خانه‌های امام رضا(ع)

کام مردم ۲۰ روستای خراسان جنوبی به آب شرب بهداشتی شیرین شد

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از نصب ۲۰ سقاخانه در روستاهای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این سقاخانه‌ها آب آشامیدنی ۲۰ روستای استان را تأمین و مشکل مردم با این کار حل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس خدمات رسانی به محرومان کشور از جمله رسالت های آستان قدس رضوی است که در این راستا نمایندگی های آستان در همه شهرستان ها فعال و مشکلات و کمبود های منطقه را شناسایی و در این زمینه اقدام می کنند.

یکی از این خدمات رسانی ها موضوع ابرسانی به تعدادی از روستاهای استان خراسان جنوبی است و در این راستا با همت جهاد گران آستان قدس آب شرب گوارا به مردمان محروم این مناطق رسانده شد.

مصطفی خاکسار قهرودی معاون امداد مستضعفان آستان قدس در گفت وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: پس از شناسایی و یررسی مشکل مردم این منطقه با اداره آب و فاضلاب روستایی استان مکاتباتی برای حل این مشکل داشتیم و نهایتاً طی تفاهم نامه ای با آنها کار ساخت و نصب 24 سقاخانه در روستاهایی که نیاز به آب شرب داشتند آغاز شد.

وی ادامه داد: در این راستا 20 روستا که دارای مشکل آب شرب بهداشتی بودند شناسایی و برای آنها دستگاه های آب شیرین کن نصب شد. همچنین این دستگاه ها با عنوان «سقاخانه امام رضا(ع)» برای این عزیزان نصب و راه اندازی شد.

خاکسار استان خراسان جنوب را از کم آب ترین استان های کشور دانست و گفت: متأسفانه مشکل آب شرب این روستا ها بسیار جدی بود و مردم منطقه به سختی و با کمک تانکر آب شرب خود را تأمین می کردند اما با نصب سقاخانه های امام رضا(ع) در این 20 روستا مشکل کاملاً برطرف شد.

وی در خصوص روستاهای نهبندان گفت: روستا های بندان، طبسین علیا و سفلی، کهنو، چهار فرسخ، علی رئیس، بیچند، چاه دراز، چاه حاجی عباس، خواجه دوچاهی از روستاهای شهرستان نهبندان هستند که سقاخانه امام رضا(ع) در آن ها نصب شده است. همچنین روستاهای آواز، نصرالدین و گاویچ شهرستان درمیان و روستاهای خاکک، چاه خزاعی، چاه خسروی، لانو، گلو باغ و گاواز مناطق محروم شهرستان سربیشه بودند که سقا خانه های امام رضا(ع) در آنها نصب شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما