شناسهٔ خبر: 26824229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

سومین کنفرانس امنیتی تهران در بهمن ماه 1397 برگزار می شود

سومین امنیتی تهران در بهمن ماه 1397 با عنوان «امنیت منطقه ای در غرب آسیا؛ چشم انداز ثبات، همکاری و پیشرفت جمعی» برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

در  ادامه برگزاری موفق اولین و دومین کنفرانس امنیتی تهران درسالهای 1395 و 1396 با شعار «گفت‌وگو، احترام، اعتماد و همکاری متقابل جهت نیل به امنیت و پیشرفت جمعی» در غرب آسیا، سومین دور این کنفرانس در بهمن ماه 1397 با عنوان «امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا: چشم انداز ثبات، همکاری و پیشرفت جمعی» برگزار خواهد شد.

با توجه به دستاوردهای چشمگیر سمینارهای داخلی و  منطقه اي این کنفرانس در دوره های گذشته و انعکاس بین المللی و گسترده مواضع و دیدگاههای شرکت کنندگان و سخنرانان آن، پيش از کنفرانس اصلي سه سمينار داخلي و خارجي(بين المللي و منطقه اي) به عنوان پيش نشست در ماه هاي آبان، آذر و دي 1397برگزار خواهد شد. اين سمينارها، چارچوبی اصیل و بومی برای بحث و بررسی مسائل منطقه ای، تبیین راهبردها و سیاستهای امینتی و خارجی ج.ا.ایران، و طرح ایده ها و راهبردهایی درونزاد برای نیل به امنیت و پیشرفت جمعی را فراهم مي سازد.

در كنفرانس اصلي و سمينارهاي داخلي و خارجيِ پيش از آن، مهم ترين مسائل و موضوعات امنيتي در غرب آسيا و فرصت ها و چالش هاي امنيتي منطقه اي، به منظور يافتن راه حل ها و راهكارها ي مناسب و مطلوب، مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد. مهمترين محورهاي اين سمينارها عبارتند از: همكاري و منازعه درغرب آسیا؛  پیشرفت جمعي در غرب آسیا؛ راهبرد بازيگران منطقه اي و فرامنطقه اي در قبال صلح و ثبات در غرب آسيا؛ سياست هاي دفاعي و امنيتي همكاري جويانه در غرب آسيا؛ ماهيت و الزاماتِ منطقه اي و بين الملليِ نظم امنيتي منطقه اي در غرب آسيا؛ ديپلماسي دفاعي در غرب آسيا؛ ديپلماسي دفاعي جمهوري اسلامي ايران؛ نقش و جايگاه راهبردي جمهوري اسلامي ايران در صلح و ثبات منطقه اي در غرب آسيا؛ الگوهاي تسليحاتي و كنترل تسليحات در غرب آسيا

دو سمینار داخلی (با درجه علمی و پژوهشی) در ماه­های آذر و دي سال 1397 توسط مراکز راهبردی جمهوری اسلامی ایران (مانند دانشگاه و پژوهشگاه عالي دفاع ملي و تحقيقات راهبردي، شوراي راهبردي روابط خارجي، مركز بررسي هاي استراتژيك رياست جمهوري، مركز مطالعات سياسي و بين المللي وزارت امور خارجه، و مركز مطالعات راهبردي ديپلماسي دفاعي وزارت دفاع) با مشارکت و همکاری سایر موسسات، نهادها و دانشگاههاي کشور برگزار خواهد شد. پيش از برگزاري اين سمينارها، مهم ترين محورها و موضوعات آنها به صورت نشست هاي تخصصي در يكي از مراكز و دانشگاه هاي همكار برگزار خواهد شد. به گونه اي كه زمينه و بستر مناسب براي هم انديشي و هم افزايي فكري حداكثري نخبگان علمي و اجرايي در حوزه امنيت منطقه اي فراهم گردد.

در سومين كنفرانس امنيتي تهران برنامه ريزي و تلاش مي شود تا ابعاد و جنبه هاي بين المللي و منطقه اي آن نسبت به دوره هاي قبل تقويت و توسعه يابد. به طوري كه علاوه بر ميهمانان خارجي شركت كننده در كنفرانس سال گذشته ده ها صاحب منصب دولتي، از جمله وزراي امورخارجه و دفاع شاغل و سابق، و صاحب نظر علمي و اجرايي از كشورهاي مختلف دعوت به عمل آمده است.

محورهای این سمینارها، تاریخ دقیق برگزاری آنها، نحوه ثبت نام و ارسال مقالات و پژوهشها، و تازه ترین خبرهای مرتبط با کنفرانس، طی روزهای آتی از طریق سایت کنفرانس امنیتی تهران اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نظر شما