شناسهٔ خبر: 26824217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلف صنفی در استان قزوین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با اجرای طرح نظارت بر بازار و واحد‌های صنفی از اواسط خردادماه تاکنون ۹۰۰ پرونده تخلف در استان تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: موضوع پرونده‌های تشکیل شده در زمینه گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، صادر نکردن فاکتور، درج نکردن قیمت و قاچاق کالا بوده است.

وی، هدف از اجرای طرح نظارت بر بازار و واحد‌های صنفی را، نظارت بر قیمت کالا‌های اساسی و یا کمبود برخی کالا‌ها در بازار بیان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: برخی از افزایش قیمت کالا‌ها و محصولات ارتباط چندانی با استان ندارد، ولی سازمان صنعت به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کند و افزایش غیرقانونی قیمت کالا‌ها را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان گزارش خواهد کرد.

وی با اشاره به بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از انبار‌ها و واحد‌های صنفی عرضه کننده لاستیک‌های سایز سنگین تنظیم بازار، گفت: براساس بخشنامه دولت باید این نوع کالا با حواله سازمان راهداری و تحت نظارت سازمان صنعت استان عرضه شود و فروش آن‌ها خارج از ضوابط تعیین شده تخلف محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: با بازرسی‌های انجام شده از واحد‌های صنفی عرضه کننده لاستیک‌های سایز سنگین، تخلفی در عرضه این محصول در بازار قزوین مشاهده نشده است، اما رصد و کنترل بازار همچنان در این زمینه ادامه دارد.

پرزحمت گفت:: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی یا تخلف با تلفن رسیدگی به شکایات سازمان صنعت معدن و تجارت به شماره ۱۲۴ تماس و تخلفات را گزارش کنند.

استان قزوین ۳۲ هزار واحد صنفی دارد.

انتهای پیام/

اجرای طرح نظارت بر بازار و واحد‌های صنفی استان قزوین

برچسب‌ها:

نظر شما