شناسهٔ خبر: 26823950 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

جهش ۱۲۳ هزار تومانی سکه برای ورود به کانال ۳ میلیون تومانی پس از ۱۷ روز

صاحب‌خبر -


بازار سکه در آخرین روز هفته نیز در مسیر افزایشی حرکت کرد تا در نهایت شاهد حضور دوباره بهای سکه تمام طرح جدید در کانال تاریخی ۳ میلیون تومانی باشد. این روند در حالی اتفاق افتاده است که همچنان بازار تشنه تزریق سکه‌های پیش فروش شده با موعد تحویل سه ماهه می‌باشد. همچنین از نکات مهم امروز، افزایش معنادار نرخ دلار، یورو و پوند در ایستگاه پایان هفته می‌باشد.

 بر اساس آخرین اطلاعات رسیده از سطح بازار آزاد ارز و سکه تهران، امروز پنج شنبه بیست و هشتم تیرماه ۹۷، نرخ انواع سکه و ارز با افزایش همراه شده است. به طوریکه در لحظه تنظیم این خبر، هر سکه تمام طرح قدیم با رشد ۳۰ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به رقم ۲،۷۳۰،۰۰۰ تومان رسیده است. کمترین نرخ این سکه در بازار امروز، رقم ۲،۶۹۰،۰۰۰ تومان بوده است.

هر سکه تمام طرح جدید که پیش از این در تاریخ یازدهم تیرماه ۹۷ در محدوده بالاتر از ۳ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود، امروز نسبت به نرخ پایانی روز چهارشنبه با جهش ۱۲۳ هزار تومانی در لحظه تنظیم خبر، به رقم ۳،۰۱۵،۵۰۰ تومان رسیده است. االبته بهای سکه تمام طرح جدید در بیشترین نرخ امروز به در سطح ۳،۰۲۵،۵۰۰ قرار داشته است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز با رشد ۳۵ هزار تومانی به قیمت ۱،۴۰۰،۰۰۰ تومان رسیده است و هر ربع سکه بهار آزادی نیز با افزایش ۱۵ هزار تومانی به رقم ۷۲۵ هزار تومان رسیده است. همچنین هر سکه یک گرمی در بازار پایان هفته، بدون تغییر، ۴۱۵ هزار تومان ارزشگذاری شده است.

افزایش نرخ انواع سکه در حالی این روز‌ها ادامه دارد که در بازار جهانی فلزات گران بها، شاهد افت قیمت اونس طلا می‌باشیم. به طوریکه بر اساس آخرین اطلاعات بازار جهانی، هر اونس طلا با کاهش ۱۰ دلار و ۴۳ سنت به رقم ۱۲۱۷ دلار و ۴۴ سنت رسیده است.

به نظر می‌رسد در حال حاضر مهم‌ترین عامل در مقابل کاهش نرخ سکه و طلا در بازار داخلی، افزایش نرخ ارز به ویژه دلار و یورو باشد. همچنین عدم ورود سکه‌های پیش فروش شده در طرح بانک مرکزی به بازار سکه نیز باعث کاهش عرضه در مقابل تقاضای بالا شده است که نتیجه آن، گرانی سکه می‌باشد. باید یادآور شد که امروز سومین روز عرضه سکه‌های پیش فروش شده در شعب بانک می‌باشد، ولی همانند دو روز قبلی، همچنان سکه‌ها مسیر بازار را انتخاب نمی‌کنند و ترجیه می‌دهند تا در آینده با قیمت‌های بالاتری به بازار عرضه شوند.

پوند دوباره به ۱۱ هزار تومان رسید

بازار آزاد ارز امروز نیز با افزایش قیمت ارز همراه بود. به طوریکه هر دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز قبل، به رقم ۸۱۴۰ تومان رسید. دلار آمریکا پیش از این با کاهش قیمت معناداری مواجه شده بود و حتی به مرز ۷۷۰۰ تومان هم رسیده بود، اما در حال حاضر با درونمای آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران و همچنین وضعیت نامشخص FATF، شاهد ادامه روند صعودی این ارز در بازار داخلی هستیم. همچنین هر یورو با رشد ۱۶۴ تومان افزایش نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به رقم ۹۶۰۳ تومان و هر پوند انگلیس نیز با افزایش ۱۶۷ تومان به رقم ۱۰۷۵۱ تومان رسیده است. درهم امارات نیز با افزایش قیمت به رقم ۲۲۵۳ تومان رسید.

این در حالی است که در بانک مرکزی نیز نرخ ۲۷ ارز از جمله دلار و یورو نسبت به روز چهارشنبه با افزایش مواجه شده است.

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (پنج شنبه بیست و هشتم تیرماه) با ۸۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۳ هزار و ۵۸۰ ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۲۸ ریال کاهش نسبت به روز چهارشنبه ۵۷ هزار و ۳ ریال و هر یورو نیز با ۹۵ ریال رشد در مدت مشابه ۵۰ هزار و ۷۹۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

بر این اساس، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۶۳۹ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۲۲ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۳۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۱۵ ریال، روپیه هند ۶۳۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۸۶۷ ریال، دینار کویت ۱۴۳ هزار و ۵۹۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۳ هزار و ۹۲۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۶۶ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۵۵۳ ریال، ریال عمان ۱۱۳ هزار و ۳۴۳ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۱۱۰ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۲۸۲ ریال، لیر ترکیه ۹ هزار و ۶۳ ریال، روبل روسیه ۶۹۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۹۷۳ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۶۵۹ ریال، لیر سوریه ۸۵ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۳۸۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۶۲۲ ریال، دینار بحرین ۱۱۵ هزار و ۹۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۸۹۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۳۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۴۴۹ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۹ هزار و ۷۴ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۷۰۴ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۷۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۰ هزار و ۴۷۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۷۳۷ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۵۰۴ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۶۳۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۹۳۸ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۶۱۹ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۲۷ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۳۶۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

برچسب‌ها:

نظر شما