شناسهٔ خبر: 26823756 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

‍ روغن گران نمی‌شود

بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت هزینه‌های واقعی تولید روغن را محاسبه می‌کند تا بخشی از هزینه‌ها را به منظور عدم افزایش قیمت از سوی دولت تامین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به افزایش هزینه های تولید دولت اجازه افزایش قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم را نمی دهند که در این میان برخی از صنایع مانند صنایع روغن و لبنی یا قیمت محصولات خود را به صورت غیر قانونی بالا برده اند یا اعلام کرده اند در این شرایط برخی از محصولات را تولید نمیکند.

در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفته شده است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با احصاء هزینه تولید روغن برای جلوگیری از کمبود یا افزایش قیمت این محصول بخش از هزینه های تولید را تامین کند.

بنابراین گزارش ، در نشست اخیر کارگروه تنظیم بازار که به ریاست حسن یونس سینکی، دبیر این کارگروه برگزار شد فهرست اولیه اقلامی که نظارت بر آنها در قالب طرح تشدید مبارزه با احتکار و اختفای آنها قرار دارد، به اعضای کارگروه ارائه و مقرر شد ظرف چهل و هشت ساعت بررسی لازم در خصوص این فهرست توسط اعضا صورت گیرد.

با تصویب اعضای ستاد تنظیم بازار فهرست اقلامی که در قالب این طرح ، مشمول تشدید مبارزه با احتکار و اختفا خواهند شد، مشخص می شود.

پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی حسن یونس سینکی را به ریاست ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفای کالای وارداتی یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با ارز رسمی منصوب کرد.

در این نشست که از ساعت 9 صبح تا ساعت دو بعد از ظهر با حضور نمایندگان بخش خصوصی، نمایندگان دستگاه های مرتبط در دولت و همچنین اعضای کارگروه برگزار شد، بررسی لازم در خصوص وضعیت روغن در بازار صورت گرفت.

بر اساس تصمیم اتخاذ شده ، اعضای کارگروه با تاکید بر اعتقاد دولت مبنی بر اقتصادی کردن مبنی بر اقتصادی کردن فرآیند تولید از یک سو و حمایت از سفره مردم از سوی دیگر مقرر کردند با هدف پیشگیری از ایجاد کمبود در بازار ، سازمان حمایت هزینه های واقعی تولید روغن را محاسبه کند تا بخشی از هزینه ها به منظور عدم افزایش قیمت از سوی دولت تامین شود.

پیش بینی شده است پس از تدوین این گزارش، سایر پیشنهادات در خصوص وضعیت روغن نیز در صورت لزوم مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما