شناسهٔ خبر: 26823687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

بیگلری:

تحقق اشتغال فراگیر و پایدار مستلزم حل مشکلات بانکی است

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اشتغال فراگیر و پایدار روستایی مستلزم حل مشکلات بانکی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محسن بیگلری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، با اشاره به اینکه وضعیت اشتغال در کردستان بسیار نامطلوب است، گفت:  اگر به نصف سخنانی که مسئولان در جلسات بیان می کنند عمل شود بی شک بخش زیادی از مشکلات رفع خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: درصد زیادی  از واحد های تولیدی استان تعطیل است و با مشکلات موجود ارزی که در کشور پیش آمده این آمار بیشتر هم خواهد شد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به صورت ویژه به استان کردستان و مناطق ویژه اقتصادی استان توجه  داشته باشد وعراق و اقلیم کردستان این کشور را باید به عنوان فرصت برای استان بدانند.

وی اشاره ای به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای استان کردستان کرد و گفت: این استان توان اجرایی کردن کارخانه های برای صنوف آلاینده در خارج شهر ها را دارد و مکان آن نیز مشخص است و می طلبد بررسی های لازم در این مورد  صورت گرفته شود.

بیگلری با اشاره به مشکلات موجود تولید کنندگان با بانک ها گفت: مشکلات و اصلاح قوانین اگر در مرکز حل نشود در استان ها حل شدنی نخواهد بود و حرف زدن در این مورد بی نتیجه است. 

وی اضافه کرد: تحقق و اجرایی کردن طرح های اشتغال فراگیر و پایدار مستلزم حل مشکلات بانکی پیش آمده در مسیر کار متقاضیان این طرح ها است‌.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واحدهای کردستان از ارز دولتی بی نصیب بوده و استمرار این مسئله منجر به تعطیلی آنها خواهدشد.

به گزارش مهر، وی افزود: تا زمانی که قیمت زمین های شهرک صنعتی در استان کاهش نیابد نمی توان این استان را با استانی مانند اراک مقایسه کرد./

پایان پیام

برچسب‌ها:

نظر شما