شناسهٔ خبر: 26823659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

بانک ها از تولیدکنندگان با ارائه تسهیلات کم بهره حمایت کنند

تبریز - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اگر بانک ها نیت واقعی شان این است که تولید رونق یابد باید با تمام وجود به صحنه بیایند و از تولیدکنندگان حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم شامگاه امروز پنج شنبه در مراسم گرامی‌داشت روز صنعت و معدن در تبریز بر لزوم جلوگیری از اسراف و صرفه جویی در هزینه ها و منابع کشور از سوی دستگاه ها تاکید کرد و گفت: اسراف کردن تنها در خوردن و آشامیدن نیست بلکه اسراف می تواند در ادارات دولتی و نهادهای دیگر نیز وجود داشته باشد که باید از اسراف و ولخرجی ها به نفع مردم پرهیز کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: جلوگیری اسراف و ولخرجی در همه امور و علی الخصوص دستگاه ها جلوگیری کنیم و این مهم میسر نمی شود مگر اینکه فرهنگ سازی به معنی واقعی خود برسد.

وی ادامه داد: باید قبول کرد که زندگی و امور مردم با تولید معنی پیدا می کند لذا از این رو انتظار می رود مشکلات تولیدکنندگان حل و آن دسته از افرادی که نقدینگی دارند بخواهیم تا نقدینگی خود را به سمت و سوی تولید سوق دهند.

آل هاشم با تاکید بر اینکه زندگی مردم با رونق تولید و چرخ دنده های اقتصاد به حرکت خود ادامه می دهد گفت: اگر بانک ها نیت واقعی شان این است که تولید رونق یابد باید با تمام وجود به صحنه بیایند و از تولیدکنندگان حمایت کنند منظور از حمایت واقعی است نه اینکه در لسان بیگوییم حمایت ولی در عمل به آن اعتقاد نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خطاب به واردکنندگان افزود: کسانی که در عرصه تجارت و بازرگانی فعالیت می کنند در نظر داشته باشند کالاهایی که در داخل تولید می شوند وارد نکنند و از اجناسی که با زندگی مردم فاصله زیادی دارد پرهیز نمایند.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح های توسعه معدن مس سونگون ورزقان خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته برکات و سود معدن مس سونگون به آذربایجان شرقی نمی رسد ولی خوشبختانه با پیگیری و تلاش نمایندگان مجلس به این مهم نیز دست یافته ایم و آذربایجان شرقی از این پس از برکات مس سونگون بهره مند خواهد شد.

نظر شما