شناسهٔ خبر: 26823351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با معرفی نفرات برگزیده

جشنواره ملی شعر طنز و داستان کوتاه اراک به کار خود پایان داد

اراک- سومین جشنواره ملی شعر طنز و داستان کوتاه «شهروند آفتابی» از مجموعه جشنواره های آموزش فرهنگ شهروندی با معرفی برگزیدگان در اراک پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار اراک شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه سومین جشنواره ملی شعر طنز و داستان کوتاه، گفت: نگاه فرهیختگان ادبی به مسایل فرهنگی و اجتماعی واقعیتی است که بنیان گذاران جشنواره های ملی داستان کوتاه و شعر طنز آن را برگزیده اند.

داود تاجران اظهار داشت: هدف این است تا ادبیات را به خلق آثاری فاخر برای حساس کردن افکار عمومی نسبت به ارتقای فرهنگ شهروندی و کاهش آسیب های اجتماعی ترغیب کنیم.

وی افزود: مقوله آموزش شهروندی که شاید مهم ترین چالش شهرها در قرن بیست و یکم به شمار می رود، موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت و آن را نادیده پنداشت.

شهردار اراک بیان داشت: در این میان اهالی ادبیات در هر شاخه ای که هستند وظیفه دارند با زبان فصیح و بلیغ شهری و کشوری بافرهنگ و توام با صلح و آرامش را برای مردم به منصه ظهور در آورند.

نقش ادبیات در توسعه فرهنگی کشور انکارناپذیر است

به گزارش مهر، حمید کربلایی حسنی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک و رئیس جشنواره هم در این مراسم گفت: امروز نقش ادبیات در رشد و توسعه فرهنگی یک کشور انکار ناپذیر است، شاعران و نویسندگان با خلق آثار ماندگار در شکل گیری و بیان نگرش جامعه در زمینه های اجتماعی و فرهنگی تاثیر گذار می باشند.

وی اظهار داشت: بدین منظور مجموعه جشنواره های شهروند آفتابی با هدف دریافت و ارایه آثار با ارزش و فاخر ادبی و استفاده از این آثار در زمینه برنامه ریزی فرهنگی و مدیریت شهری آغاز شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک خاطر نشان کرد: در سومین دوره جشنواره ملی شعر طنز و جشنواره ملی داستان کوتاه اراک، در بخش شعر طنز تعداد ۴۸۱ اثر از ۱۸۴ شاعر از ۲۷ استان کشور و در بخش داستان کوتاه تعداد ۷۵۳ اثر از ۳۹۷ نفر از ۲۹ استان کشور به دبیرخانه رسید.

برترین های جشنواره ملی شعر طنز و داستان کوتاه

حسنی بیان داشت: در نهایت پس از بررسی آثار توسط داوران جشنواره در بخش داستان کوتاه، محسن مرادی از کرمانشاه، سپیده ابر آویز از تهران و عابدین زارع از فارس به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک افزود: در بخش شعر طنز هم بهروز پور محمدی از تهران، سید حسن صفاری از تهران و حبیب قاسمی از مرکزی (دلیجان) مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

گفتنی است، خسرو عباسی، مجید قیصری و راضیه تجار داوری بخش داستان کوتاه و ناصر فیض، اسماعیل امینی و صابر قدیمی داوری بخش شعر طنز را بر عهده داشتند.

نظر شما