شناسهٔ خبر: 26823262 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

وزش باد شدید در شمال‌شرق و شرق کشور‌

در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان فارس، رشد ابر، بارش پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -

در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان فارس، رشد ابر، بارش پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان فارس، رشد ابر، بارش پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

در سه روز آینده در برخی مناطق شمال‌شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق به ویژه زابل با خیزش گردوخاک همراه است؛ در همین مدت در برخی ساعات در بعضی مناطق شرق اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا دمای هوا در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد که در سواحل خزر محسوس‌تر خواهد بود اما از روز شنبه با شمالی شدن جریانات کاهش دما و بارندگی در سواحل خزر دور از انتظار نیست. 

اوایل شب امروز‌ پنجشنبه 97/4/28‌ به سبب رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، غرب کرمان، مناطقی از شرق و جنوب فارس، جنوب اصفهان، شمال شرق کهگیلویه و بویر احمد،ارتفاعات شمال هرمزگان و بخش‌هایی از غرب هرمزگان پیش‌ینی می‌شود؛ از این رو طغیان رودخانه و مسیل‌های فصلی در این مناطق دور از انتظار نیست.

آسمان تهران دو روز آینده صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 40 و 30 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 50 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 16 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی 97-96 (مهر 96 تا مهر 97) تا روز 22 ماه جاری 164.1 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 209.6 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 21.7 درصد کمتر از سال گذشته است.

همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور 223.9 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 26.7 درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و دوم سال زراعی متعلق به منطقه کیاشهر در استان گیلان به میزان 12 میلی‌متر بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما