شناسهٔ خبر: 26823081 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رونمایی از آهنگ شاه اسماعیل در اردبیل

دبیر روز اردبیل از رونمایی آهنگ تولید شده با محوریت شاه اسماعیل در گرامیداشت هفته استان اردبیل خبر داد. به گزارش

صاحب‌خبر -
دبیر روز اردبیل از رونمایی آهنگ تولید شده با محوریت شاه اسماعیل در گرامیداشت هفته استان اردبیل خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، توحید دلاورقوام در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در تشریح برنامه‌های هفته اردبیل اظهار کرد: این رونمایی در قالب برنامه موسیقی اجرا شده در چهارم مرداد ماه در اردبیل انجام خواهد شد تا این آهنگ مهیج و عالی که توسط ودود موذن‌زاده با اشعار استاد بقاء تهیه شده پخش شود.
وی به حضور میهمانان خارجی برنامه‌های هفته استان اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: قرار است چند نفر از کارشناسان خارجی و اردبیلی‌های مقیم خارج از کشور و پنج نفر از صاحبنظران و متخصصان علمی دانشگاه‌ها در حد پروفسور در این ایام در استان اردبیل حاضر شده و در برنامه‌های مختلف حضور پیدا کنند.  
دبیر روز اردبیل با بیان اینکه دبیرخانه روز استان اردبیل با افق بلندمدت و ارتقای سطح برنامه‌های توسعه‌ای شکل گرفته، افزود: امسال با جلب مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد با حضور جوانان بانشاط برنامه‌های روز استان اردبیل به شکل متنوع برگزار خواهد شد هر چند که ما در حد بضاعت و با استفاده از کمک‌های دولتی تلاش می‌کنیم تا این برنامه‌ریزی را انجام دهیم.
دلاورقوام برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری روز استان اردبیل را از ماه‌ها قبل یادآور شد و گفت: بعد از ماه‌ها پیگیری و برگزاری جلسات متعدد نسبت به تدوین برنامه‌های این هفته اقدام کردیم و از فردا 28 تیرماه برنامه‌ها با ادای احترام به شهدای گمنام در شورابیل و مفاخر استان اردبیل آغاز شده و دیدار اعضای ستاد با نماینده ولی فقیه در سپاه و امام جمعه اردبیل آغاز خواهد شد.
وی مروری بر آثار سینمایی جمشید هاشم‌پور، اختتامیه جشنواره تئاتر عنوان، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری همایش هویت‌شناسی و جریان‌شناسی صفویه، افتتاح ایستگاه مطالعه، تجلیل از چهره‌های ملی و استانی، معرفی آثار نویسندگان مطرح، برگزاری نمایشگاه پوستر و عکس، شب شعر، برگزاری همایش توسعه استان اردبیل و همچنین برگزاری استارتاپ کارآفرینی با محوریت گردشگری در این ایام تدارک دیده شده است.
دبیر روز اردبیل تصریح کرد: در گرامیداشت هفته اردبیل جشنواره غذاهای سنتی و همچنین شب موسیقی علی سلیمی در مجموعه شورابیل برگزار خواهد شد که عموم هموطنان می‌توانند در این برنامه‌ها حضور پیدا کنند.
دلاورقوام افزود: در این ایام همایش پیاده‌روی، عصر خاطره با محوریت سردار مصطفی اکبری و سه رویداد ورزشی شامل آغاز مسابقات کشوری شنا، تکواندو و شمشیربازی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: ما امسال علاوه بر اردبیل در سایر شهرستان‌ها از جمله پارس‌آباد، گرمی، نمین، کوثر و خلخال برنامه‌های متنوعی را در گرامیداشت هفته استان اردبیل برگزار خواهیم کرد.
دلاورقوام در مورد مبنای نامگذاری چهارم مرداد به نام روز اردبیل بیان کرد: در کتب معتبر شیعی و اسلامی و منابع موثق دوره صفوی شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی در 25 رجب سال 892 هجری قمری به دنیا آمد که این روز و همچنین استقرار حکومت شیعی او در تابستان انجام شده که این ایام منطبق بر سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به این استان است که به عنوان روز گرامیداشت اردبیل مطرح شده است.
وی افزود: با ثبت چهارم مرداد به عنوان روز شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم کشور برای همیشه این جریان پاس داشته خواهد شد که همه وظیفه داریم بدون وارد کردن خدشه‌ای بر این امر به ثبت ملی این روز کمک کنیم تا مبدا تحول در این استان باشد.
دبیر روز اردبیل تصریح کرد: بخلاف سال‌های گذشته قرار است برنامه‌های اجرایی در تهران با دبیرخانه هفته اردبیل تطبیق داشته باشد تا در یک فضای همدلی بتوانیم هم در تهران و هم اردبیل برنامه‌های متنوعی را برگزار کنیم.  
دلاورقوام خاطرنشان کرد: برنامه اجرا شده در تهران بدون هزینه دولتی تدارک دیده شده و بخش خصوصی هزینه‌های آن را متقبل می‌شود و ما در اردبیل سال گذشته 24 برنامه را با 80 میلیون تومان اعتبار اجرا کردیم و برای سالجاری نیز 30 برنامه تدوین شده که پیشنهاد 287 میلیون تومان را داده بودیم که در نهایت قرار شد با 130 میلیون تومان این برنامه‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم که رقم ناچیزی به شمار می‌رود.
وی به برگزاری 6 دوره برنامه‌های گرامیداشت هفته استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: ما قدردان اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار و رویدادهای برنامه‌های هفته استان اردبیل هستیم ولی در چند مورد با خانه مطبوعات هماهنگی داشتیم ولی چندان تمایلی برای همکاری متقابل با دبیرخانه نشان ندادند و بسیاری از کارهای این حوزه عقیم مانده است.
در این جلسه شفیع شفیعی مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل نیز گفت: بازخورد برنامه‌های فرهنگی و هنری در دنیا تاثیرگذارتر از برنامه‌های اقتصادی و عمرانی است هر چند که نتایج ملموس و عینی به همراه ندارد اما سعی می‌شود در یک برنامه متنوع به ارتقای نشاط اجتماعی کمک شده و سلامت تک تک افراد جامعه و خانواده به نوعی حفظ شود.
انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما