شناسهٔ خبر: 26823006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر تعاون: عملکرد ترامپ موجب سعادت جامعه ایرانی می شود

تبریز- ایرنا - وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی از ترامپ رییس جمهور امریکا به مثابه خوشبختی جامعه ایران و فرصت های بزرگ برای کشور یاد کرد و گفت: رفتار و عملکرد وی علیه جمهوری اسلامی موجب سعادت ما خواهد شد.

صاحب‌خبر -

علی ربیعی روز پنجشنبه در همایش گرامی داشت روز صنعت و معدن در تبریز ادامه داد: اکنون بهترین فرصت است که جامعه را به سوی تولید محوری هدایت کنیم هر چند روزهای سختی خواهیم داشت اما با اصلاح ساختارها جایگاه خود در بازار جهانی را هم افزایش خواهیم داد .
وی با بیان اینکه تمام کشورهای توسعه یافته از دودکش های بزرگ به پیشرفت نرسیده اند، گفت: در بستری اجتماعی و اقتصادی طبقه متوسط صنعتی باید رشد کند .
ربعی اظهار داشت: منظور از طبقه متوسط صنعتی، جامعه تولید محور در برابر جامعه رانتی است.
وی گفت: برای شکل گیری صنعتگران به عنوان طبقه متوسط قوی در جامعه باید تلاش شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت برنامه منسجمی برای افزایش تاب آوری اجتماعی در برابر تحریم ها دارد، گفت: من مخالف واژه بحران هستم زیرا بحران زمانی است که نسبت بین مسایل و مشکلات به ظرفیت های جامعه بیشتر باشد و این در حالی است که ظرفیت های کشور ما بیشتر از مشکلات موجود است.
وی با بیان اینکه مسایل جدید ناشی از فشارهای بین المللی دچار هستیم که کوتاه مدت به صنعت ما فشار وارد خواهد کرد، گفت: امروز بیش از هر زمان به عقلانیت و سخت کوشی نیازمندیم.
ربیعی تاکید کرد: در نظام اقتصادی و اجتماعی نباید صورت مسئله پاک شود بلکه با مدارای جامعه تولیدی می توانیم در کنار طرح شفاف مسایل به موفقیت برسیم .
وی با بیان اینکه هنوز به برجام افتخار می کنم، گفت: با رفتار درست می توانیم از شرایط کنونی عبور کنیم .
وی افزود: راه بی بدیل ما تولید است هر چند مشکلات تولید بیش از گذشته است اما راهی به جز تکیه به این بخش نداریم .
مسعود پزشکیان نایب ریس مجلس هم در این همایش گفت: مجلس آماده کمک به تولید کننده ها و رفع موانع موجود است .
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم گفت: مشکلات واحدهای تولیدی باید برطرف شود تا نقدینگی خود را صرف سرمایه گذاری در جهت توسعه و نوسازی واحدها کنند .
حجت الاسلام محمد علی آل هاشم تاکید کرد: بانک ها باید وارد میدان شوند و از تولید کننده و سرمایه گذاری حمایت کنند تا اهداف اقتصاد مقاومتی محقق شود.
وی از بازرگانان خواست تولیدات مشابه داخلی و کالاهای غیر اساسی وارد نکنند.
وی با اشاره به اینکه اهتمام لازم برای بهره مندی استان از برکات مس سونگون وجود دارد، گفت: مشکلات زیست محیطی موجب ناتمام ماندن طرح توسعه مس آذربایجان شده است، در صورتی که با فناوری روز می توان از مشکلات زیست محیطی جلوگیری کرد.
امام جمعه تبریز از تشکیلات قضایی استان که از فعالیت واحدهای تولیدی حمایت می کنند قدردانی کرد و گفت: همت عمومی برای شکوفایی اقتصادی نیاز است.
در این همایش از واحدهای برتر استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.
3071/518

نظر شما