شناسهٔ خبر: 26822906 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محرومیت و جریمه های سنگینی برای تیم‌ های بسکتبال فیلیپین و استرالیا

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از کتک کاری تیم های ملی بسکتبال استرالیا و فیلیپین در جریان مسابقه دو هفته پیش این دو تیم، فدراسیون جهانی بسکتبال محرومیت و جریمه های سنگینی برای اعضای تیم‌ های ملی بسکتبال فیلیپین و استرالیا در نظر گرفت.
تیم های ملی بسکتبال استرالیا و فیلیپین دو هفته قبل در مرحله اول رقابت های انتخابی جام جهانی 2019 در شهر مانیل پایتخت فیلیپین به مصاف هم رفتند که این دیدار با درگیری شدید و کتک کاری بازیکنان و اعضای دو تیم همراه بود؛ به شکلی که 13 بازیکن از هر دو تیم اخراج شدند و فیلیپین برای دقایقی با 3 بازیکن به میدان رفت که دو نفر از آنها نیز پس از دقایقی 5 خطایی شدند تا داور در نهایت توقف دیدار و پیروزی استرالیا را اعلام کند.
پس از این کتک کاری، فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) رأی افراد متخلف را اعلام کرد. بر اساس رأی فیبا، 10 بازیکن تیم فیلیپین برای 35 بازی و 3 بازیکن تیم استرالیا نیز روی هم 9 بازی با محرومیت مواجه شده اند.
احکام انضباطی فدراسیون جهانی بسکتبال به شرح ذیل است:

فیلیپین:
جپت آگیلار و متیو رایت (یک جلسه محرومیت)
ترنس رومئو، جیسون کاسترو ویلیام، آندری بلچ و جت روزاریو (هر کدام ۳ جلسه محرومیت)
راجر پوگوی، کارل کروز و جیو جلالون (هر کدام ۵ جلسه محرومیت)
کالوین ابوئه وا (۶ جلسه محرومیت با توجه به سابقه رفتار غیر ورزشی در رقابت های فیبا)
همچنین جوزف اویچیکو کمک مربی فیلیپین به دلیل رفتار غیر ورزشی سه جلسه از همراهی این تیم محروم شد. چات ریس سرمربی فیلیپین به دلیل رفتار غیرورزشی، یک جلسه از همراهی تیم خود محروم شد و در عین حال باید ۱۰ هزار فرانک سوئیس به عنوان جریمه به فیبا پرداخت کند.
فدراسیون بسکتبال فیلیپین هم از این جریمه ها بی نصیب نماند. با توجه به رفتار اعضا تیم ملی فیلیپین، مسابقه بعدی این تیم بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و دو جلسه محرومیت تعلیقی به مدت ۳ سال برای این تیم در نظر گرفته می شود. فدراسیون فیلیپین همچنین ۲۵۰ هزار فرانک سوئیس جریمه شد.

استرالیا:
کریس گلدینگ (یک جلسه محرومیت)
تان میکر (۳ جلسه محرومیت)
دنیل کیکرت (۵ جلسه محرومیت)
فدراسیون بسکتبال استرالیا هم باید به دلیل رفتار غیرورزشی اعضا این تیم و آسیب به تجهیزات سالن، ۱۰۰ هزار فرانک سوئیس جریمه پرداخت کند.
تیم داوری این مسابقه هم از فهرست داوران الیت (ممتاز) فیبا خارج می شوند و به مدت یک سال حق قضاوت در هیچ مسابقه بین المللی را ندارند.

 

نظر شما