شناسهٔ خبر: 26822620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تمام واحدهای زلزله زده سنخواست مقاوم سازی می شود

علی اکبر محبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی روستایی سنخواست ناشی از وقوع زلزله در سنخواست

صاحب‌خبر - علی اکبر محبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی روستایی سنخواست ناشی از وقوع زلزله در سنخواست حدود 20 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی گفت: زلزله همچنین پنج میلیارد ریال به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.
وی گفت: 30 واحد مسکونی در روستای کلاته ترک ها و 70 واحد مسکونی در روستای قلی دچار ترک خوردگی شده است.
فرماندار جاجرم افزود: بیش از 30 واحد نیز به علت شد خسارت قابل سکونت نیست و به همین منظور این خسارت دیدگان در چادر اسکان داده شده اند.
محبی با بیان اینکه بیشتر واحدهای مسکونی خسارت دیده مربوط به بافت قدیمی روستا قلی بوده است تصریح کرد: تمام خسارت دیدگان از زلزله با معرفی به بنیاد مسکن از دریافت تسهیلات ویژه مسکن روستایی بهره مند می شوند تا نسبت به مقاوم سازی واحدهای مسکونی اقدام شود.
وی درباره خسارت های وارد شده از زلزله به روستاهای بخش شوقان گفت: بر اساس اعلام هیاران، شماری از واحدهای روستایی دچار ترک خوردگی شده است.
فرماندار جاجرم گفت: در روستای چهاربید 50 واحد مسکونی، حصارعیسی 42 واحد، کتلی 20 واحد، کلاته شوقان یک واحد، طبر 28 واحد، شوقان 2 واحد، بام یک واحد و گرمک سه واحد مسکونی دچار ترک خوردگی شده است.
بر اساس این گزارش، تا کنون ۱۵۰ نفر از اهالی روستاهای قلی و کلاته ترک ها با برپایی 30 دستگاه چادر و توزیع 60 تخته موکت، 60 تخته پتو امدادرسانی شدند.
بر اساس این گزراش، زمین لرزه ای به قدرت 4.9 ریشتر ساعت 14 و 16 دقیقه روز سه شنبه سنخواست را لرزاند.
7185/ 6042
انتهای پیام

نظر شما