شناسهٔ خبر: 26822577 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

«روح الله زم» باز هم مرزهای توهم را جابجا کرد/ نقشه اتاق فکر سعودی—صهیونیستی برای وحدت‌شکنی در داخل

این‌که منافقی چون زم که از قاتل جوانان حزب‌اللهی در غائله دراویش یک «شهید» ساخته، بر موج گلایه‌های برخی از جوانان انقلابی از دولت سوار شود و اصطلاحا پاس گل تبلیغاتی به آن‌ها بدهد، سناریویی بیش نیست.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق - در روزهای اخیر کلیپی از مصاحبه‌ی عروسک خیمه شب بازی محور سعودی-صهیونیستی، روح الله زم (گرداننده کانال تلگرامی آمدنیوز) در فضای مجازی منتشر شده که در آن، این عنصر وابسته به موساد، مدعی است که با یک طرح و برنامه امنیتی مشخص در سال ۹۶ برای ابقای ریاست جمهوری حسن روحانی فعالیت کرده است. گفتنی است که این مصاحبه ظاهرا با یک شبکه ماهواره‌ای مربوط به ضدانقلاب تجزیه‌طلب انجام گرفته است که پیش از این بارها با فرد اصلی پشت پرده‌ی «آمدنیوز»، کارگزار دستگاه اطلاعاتی سعودی، «سید مهدی جلالی تهرانی» هم مصاحبه کرده بود.

قطعا برای هر کسی که اندکی با اصول عملیات روانی  آگاهی داشته باشد، شنیدن این به اصطلاح «افشاگری» علنی و آشکار زم درباره فعالیت انتخاباتی برای رییس جمهور،   آن هم در چنین برهه و شرایطی، سناریوی پیش‌پاافتاده‌ای را که زم در حال اجرای آن است، کاملا آشکار می‌سازد.

ماجرا از این قرار است که اتاق فکر سعودی-صهیونیستی پشت آمدنیوز با رصد فضای سیاسی کشور در رسانه‌ها و فضای مجازی، به این نتیجه رسیده که وقوع برخی سوءمدیریت‌ها، اهمال‌کاری‌ها، اصرار بر تداوم برخی سیاست‌های اشتباه، تعلل در تعویض مهره‌های ناکارآمد و البته تلاطم در بازار ارز، سکه و خودرو، موجب شده که یک نوع ناراحتی و رنجش و بعضا یک نوع یاس نسبت به دولت و عملکرد آن ایجاد شود.

از یک‌ سو، شماری از چهره‌ها و گروه‌های وابسته به اردوگاه اصلاحات، موسوم به «رادیکال» ها، که از اتفاق در همین انتخابات سال ۹۶، بیشترین تلاش میدانی و مجازی را برای رای‌آوری مجدد حسن روحانی به خرج دادند، فرصت‌طلبانه و البته از روی بی‌اخلاقی مورد انتظار از این جماعت، در حال خالی کردن پشت چهره‌ی مورد حمایت دیروز خود هستند و به نوعی حساب خود را از دولت جدا می کنند.

از سوی دیگر، بخش‌هایی از فعالان اصولگرا، که از مدت‌ها قبل ناکارآمدی‌ها و ناکامی‌های مورد انتظار حاصل از برخی سیاست‌های داخلی و خارجی دولت را پیش‌بینی کرده بودند و به حق از مدت‌ها قبل نسبت به رویه‌های دولت منتقد بودند، اکنون با یادآوری آن انتقادها، ادبیات تندتری را علیه دولت به کار گرفته‌اند(که البته تا حد زیادی قابل درک است).

دقیقا در همین بستر است که عناصری که گسست، آشوب و درگیری‌های داخلی در کشور را به کمین نشسته‌اند و با دلارهای سعودی و هدایت اطلاعاتی تل‌آویونشینان شبانه روز به کار «نفرت پراکنی» در  فضای مجازی مشغول هستند، فرصت را مناسب دیده‌اند تا بر تنور اختلافات سیاسی داخلی هیزم بریزند تا به زعم خود در برابر هر گونه وحدت در بدنه حاکمیت برای مقابله با دشمنی بدخواهان، مانع ایجاد کنند.

در یکی دو هفته اخیر، سران قوا، ذیل هدایت رهبر انقلاب برای مقابله با زورگویی‌های جدید واشینگتن و اعمال تحریم‌ها، متحدتر شده‌اند و با همه کم و کاستی‌ها، تلاش دستگاه‌های مختلف حاکمیتی برای ارایه برنامه‌های اقتصادی، مقابله با فساد، خدمت‌رسانی و انسجام حاکمیتی شتاب و آهنگ بیشتری گرفته است.

آخرین مصداق آن، روز یکشنبه(۲۴ تیر) بود که رهبر معظم انقلاب با دعوت از رییس جمهور و هیات دولت، با تأکید بر توانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه‌ی انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزیِ مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پرشتاب به سمت اهداف را بیان کردند. در همین جلسه، آقای روحانی خطاب به رهبر انقلاب اسلامی گفت:  "همه‌ی تلاش خود را به کار می‌بندیم تا نکاتی را که بیان فرمودید، عملیاتی و اجرایی کنیم."

یک روز قبل‌تر از آن، در ۲۳ تیرماه، رییس جمهور در نامه‌ای به رییس دستگاه قضاء، درخواست کرد که این قوه ترتیبی اتخاذ کند تا خارج از نوبت به پرونده تخلف واردات خودرو رسیدگی شود. در آخرین خبر از روند رسیدگی به این موضوع، وزیر بازرگانی روز پنجشنبه(۲۸ تیر) از دستگیری یکی از اعضای موثر مافیای واردات خودرو در خوزستان خبر داد. ادامه این روند، نشان از همکاری موثر دو قوه کشور برای برخورد با بخشی از فساد اقتصادی در کشور است.

درباره آمدنیوز بیشتر بخوانید:

مغز متفکر آمد نیوز کیست؟ / متحد با صهیونیست‌ها و سعودی‌ها برای تجزیه ایران +تصاویر و فیلم

کارگاه دروغ‌سازی آمدنیوز چگونه از قاچاقچی و تروریست «شهید» ساخت؟ +عکس و فیلم

جلسات متعدد مجلس، دولت، سازمان برنامه، قوه قضاییه، و نشست‌های خبری متعدد دادستان و سخنگوی دستگاه قضاء، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و... و. که در آن هم برنامه‌هایی برای مقابله با تحریم‌ها تدوین و ارایه می شود و هم گزارش‌هایی از روند برخورد با مفاسد و به کارگیری روش‌های اقتصادی جدید(مثل بازار ثانویه ارز) و حتی انتشار فهرست‌های دریافت‌کنندگان ارز دولتی و ...داده می شود، همه تحرکّات جدیدی است که نشان می دهد مسوولان قوا به لزوم تلاش شبانه‌روزی و سرعت بخشیدن به امور اصلاحی در جهت مقاوم‌سازی کشور در برابر دشمنی‌ها کاملا واقف شده اند و در حد بضاعت خود بر تلاش‌ها افزوده‌اند(که البته جای کار بسیار بیشتر و بهتر هم دارد).

در چنین شرایطی، به ناگاه موسس ظاهری یک کانال تلگرامی که اصولا با هدف فعال کردن گسل‌های تفرقه، سیاه‌نمایی مفرط، تبلیغ آشوب و البته تشویق تجزیه‌طلبی فعالیت می کند و اسناد ارتزاق آن از «شِکِل» های صهیونیستی و «ریال» های سعودی فاش شده است، در مصاحبه با یک شبکه تجزیه‌طلب از یک «طرح امنیتی» پرده برداری می کند که هدف آن "به کرسی نشاندن مجدد روحانی با هدف به ویرانی کشاندن کشور است. "

پیش از این چند باری تاکید کرده‌ایم که روح‌الله زم یک عنصر به شدت فاسد با اعتیاد شدید به مواد مخدر است که نه تحصیلات و مطالعه ای دارد و نه تا پیش از خروج از ایران چهره‌ای محسوب می شد. او صرفا نمود بیرونی مجموعه‌ای است که با پول و هدایت رابطین سعودی و موساد اداره و بازوی عملیات روانی آن‌ها محسوب می شود.

زم

محض تاکید باید گفت، هیچ کسی با کمترین بهره هوشی در هیچ تشکیلات امنیتی (حتی دستگاه اطلاعاتی کشوری مثل جزایر مارشال با جمعیت ۲۰ هزار نفری) «طرح امنیتی» که هنوز در حال اجراست و به سرانجام نرسیده، در روز روشن لو نمی دهد. این‌که ناگهان وسط گلایه‌های بخشی از بدنه جریان انقلابی کشور به دولت، «موسس» کانالی که به صراحت از «جنگ داخلی» و «عملیات تروریستی» علیه کشور دفاع می کند و  از قاتل جوانان حزب‌اللهی در روز روشن (محمد ثلاث) یک «شهید» می سازد و از سوی دیگر، برای دشمنان قسم خورده‌ی ملت ایران(از قبیل جان بولتون و رودی جولیانی و بن سلمان و نتانیاهو) مدیحه‌سرایی می کند، مدعی می شود که با «طرح امنیتی» آمدنیوز و امثال آمدنیوز، رییس جمهور اسلامی ایران در جایگاه خود ابقاء شد، به خودی خود رسوا بودن سناریوی تشدید اختلاف با هدف «وحدت شکنی» در حاکمیت را لو می دهد.

البته شکی نیست که برخی اظهارات، رفتارها، سیاست‌ها و ذهنیت‌های موجود در دولت اعتدال، آب به آسیاب بدخواهان کشور ریخته(و متاسفانه هنوز هم می ریزد) و اصطلاحا «دشمن-شاد-کن» می شود، لیکن این دعوی که رییس جمهوری اسلامی ایران که با رای ۲۳ میلیونی مردم همین مملکت برگزیده شده، محصول یک طرح امنیتی طراحی شده توسط امثال «آمدنیوز» است، نه تنها توهین به رییس جمهور، که توهین به ملت ایران است.

با وجود همه انتقاداتی که رسانه‌ها و جریانات سیاسی با شخص رییس جمهور محترم و دولت ایشان دارد و همه اشکالاتی که به برخی شیوه‌ها و سیاست ها داشته و دارند، هدف مطرح شدن چنین ادعاهایی را(از سوی مزدوران رسانه‌ای نشان‌داری چون روح‌الله زم) چیزی جز سوار شدن بر موج «گلایه‌ها» از دولت، با هدف تحریک گسل سیاسی در کشور نمی دانیم. برنامه‌ای که تشدید جو بدبینی و شکاکیت میان جناح‌های سیاسی را هدف گرفته که در نهایت حاصلی جز از بین رفتن هرگونه وحدتی در برابر دشمن ندارد.

بنا بر این، روی سخن ما در این مقال، بیش و پیش از هر کسی، با آن دسته از جوانان مومن و انقلابی است که در شرایط فعلی از دولت و شخص رییس جمهور گلایه‌های بسیار دارند و منتقد سیاست‌ها و رویه‌های دولت هستند، و از آن‌ها می خواهیم که مبادا با وزن دادن به اظهارات عنصر خودفروخته، مزدور و ضدمیهنی چون روح‌الله زم، وارد پازل بازی طراحی شده توسط اتاق فکری غربی-عبری-عربی شوند که هدف غایی و نهایی آن بعد از شکست در عرصه‌های میدانی در منطقه، تحریک گسل‌های سیاسی، اعتقادی، قومیتی در داخل کشور با هدف وحدت‌شکنی و سست کردن هر چه بیشتر توان مقاومتی کشور در شرایط «جنگ اقتصادی» است.

نظر شما