شناسهٔ خبر: 26822044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سه طرح آبرسانی در سیستان وبلوچستان افتتاح و کلنگ زنی شد

۲ طرح آبرسانی شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان امروزبه طور همزمان در مراسمی در زاهدان با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی و یک طرح نیز به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

سه طرح آبرسانی در سیستان وبلوچستان افتتاح و کلنگ زنی شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محسن میرادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امروز عملیات ساخت فاز چهارم آب شیرین کن زاهدان با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی آغاز شد.

محسن میرادی افزود: این طرح در زمان راه اندازی قابلیت شیرین سازی ۱۵ هزار مترمکعب آب را در شبانه روز دارد.

وی ادامه داد: همچنین خط انتقال آب از نوک آباد به روستا‌های اسکل آباد، دهپابید و کهنوک خاش با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این طرح دارای چهار مخزن به ظرفیت کلی ۶ هزار متر مکعب است که در صورت راه اندازی آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را برای ۱۷ هزار روستایی شهرستان خاش فراهم می‌کند.

میرادی از بهره برداری خط آبرسانی سکن به شهر گشت سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: برای راه اندازی این طرح ۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: سرانه مصرف آب قبل از اجرای این طرح ۶۰ لیتر نفر در روز بوده که هم اینک به ۲۰۰ لیتر نفر در روز افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: ظرفیت خط نهایی این طرح مهم ۷۰ لیتر در ثانیه است که در افق ۱۴۲۰ دیده شده است.

انتهای پیام/ع

عملیات ساخت فاز چهارم آب شیرین کن زاهدان

نظر شما