شناسهٔ خبر: 26821790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تصویب تنها ۴ طرح از ۹۲ طرح اشتغال پایدارِ جهاد کشاورزی بانک‌ها مصوبه کمیته فنی شهرستان را نمی‌پذیرند

هفدهمین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت به ریاست سید محمد احمدی، فرماندار شهرستان رشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

هفدهمین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت به ریاست سید محمد احمدی، فرماندار شهرستان رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرماندار رشت با بیان اینکه این جلسه به منظور رفع مشکلات و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برگزار شده است، گفت: تاکید دولت بر پول پاشی نیست و همیشه عنوان شده در توزیع پول هم سرعت و هم دقت داشته باشید.

احمدی به ارائه آمارها دستگاه پرداخت و گفت: از طرح های مصوب شده اشتغال پایدار روستایی در جهاد کشاورزی، از ۹۲ طرح، ۴ طرح و از ۵۲ طرح میراث فرهنگی و گردشگری، ۱۵ طرح مصوب شد و از ۱۳ طرح ارائه شده توسط سازمان منطقه آزاد انزلی و ۵ طرح ارائه شده توسط اداره کل ورزش و جوانان گیلان مورد قبول بانک‌ها نشده است.

وی در مورد اشتعال فراگیر خبر داد: در حال حاضر ۱۰ طرح در کمیته فنی استان مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت در ادامه با بیان اینکه وقتی متقاضی به بانکها مراجعه می‌کند و بدون راهنمایی کردن آنها را برمیگردانند سبب سرخوردگی ارباب رجوع می‌شود گفت: پولی که در اختیار بانک‌ها قرار گرفته از منابع خودشان نیست بلکه با تلاش مجلس و دولت در اختیارشان قرار گرفته است و انتظار داشتیم که مدیریت بهتری در توزیع آن انجام شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه طرح‌هایی که در شهرستان مصوب شده نباید در ادارات کل استان معطل بماند، اظهار داشت: بانک‌ها و کارشناسان ادارات کل استان طرح‌هایی که مصوبه کمیته فنی شهرستان را دارند با یک ایراد کوچک رد می‌کنند.

وی افزود: با برخی از مدیران کل صحبت کردم که نسبت به این امر اظهار بی اطلاعی کردند.

احمدی با بیان اینکه استاندار به فرمانداری ها اختیاراتی در مورد مصوب کردن طرح‌هایی تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان را داده است، گفت: متاسفانه بانک‌ها مصوبه کمیته فنی شهرستان را نمی پذیرند و لزوم پرداخت را داشتن مصوبه از کمیته استانی اعلام می‌کنند.

فرماندار در ادامه با تاکید بر اینکه از تنوع سیلقه برای پرداخت تسهیلات صنعت و معدن باید پرهیز شود، تصریح کرد: سلایقی که منطبق با قانون نیست باید کنار گذاشته شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه جلسات کارگروه اشتغال کارشناسی است و بر روی رسته ها، بحث و بررسی می‌شود، اظهار داشت: تاکید این است که نگاه بیشتر بر طرح‌های مادر باشد اما این به این معنا نیست که از مشاغل خانگی غافل شویم.

انتهای پیام

نظر شما