شناسهٔ خبر: 26820518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات اجرایی مدرسه 6 کلاسه سرپل ذهاب آغاز شد

قصرشیرین - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش سرپل ذهاب از آغاز عملیات اجرایی ساخت مدرسه 6 کلاسه در روستای 'بی بیان' از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

روح الله عباسیان روز پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این پروژه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: این آموزشگاه که در اثر زلزله هفت و سه دهم ریشتری آبان پارسال تخریب شده بود اکنون به همت خیران و با مشارکت وزارت کشور با بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار ، عملیات ساخت آن آغاز شده است.
وی بیان کرد: این آموزشگاه با تجهیزات کامل نمازخانه ، آی تی ، سرویس بهداشتی و انجام عملیات دیوارکشی در دست ساخت است.
وی روند پیشرفت فیزیکی بازسازی مدارس تخریبی شهرستان سرپل ذهاب را مطلوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: تاکنون ساخت 58 مدرسه در دستور کار است و امید است با تسریع در کار ، مدارس مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شود.
پس از وقوع زلزله مهیب و ویرانگر هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال در مناطق غرب استان کرمانشاه ، دستگاه های دولتی ، افراد حقیقی و حقوقی در کنار خیران و نیکوکاران در بازسازی مناطق زلزله زده مشارکت دارند و تاکنون طرح های زیادی با مشارکت این افراد و دستگاه ها در این مناطق تکمیل و یا در دست اقدام است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز مشترک با عراق ، در مقاطع مختلف تحصیلی 14 هزار دانش آموز دارد که در 193 واحد آموزشگاهی مشغول تحصیلند.
7079/7399/8066

نظر شما