شناسهٔ خبر: 26820480 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

قدم به قدم برای خرید خودرو

لبخند رضایت

این راهنما به شما کمک خواهد کرد لیستی از اولویت‌های قابل قبول خود را تهیه کرده تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید خودرویتان داشته باشید.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، هیچ‌وسیله نقلیه‌ای همه کارها را کاملا خوب انجام نمی‌دهد، اما تقریبا اغلب آنها بسیاری از امکانات اولیه و گاه بیشتر از آن را در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین ممکن است مجبور شوید تصمیم بگیرید که یک ماشین با ظاهری خوب می‌خواهید یا اینکه ترجیح می‌دهید خودروی شما صندوق عقب بزرگ‌تری داشته باشد، در حالی که قدرت موتور بالایی ندارد یا اینکه کم مصرف بودن سوختش را به ظاهرش ترجیح بدهید. این راهنما به شما کمک خواهد کرد لیستی از اولویت‌های قابل قبول خود را تهیه کرده تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید خودرویتان داشته باشید.


  سوالات کلیدی از خودتان بپرسید

اگر مطمئن نیستید که کدام وسیله نقلیه نیاز شما را به بهترین وجه برآورده می‌کند، بنابراین بهتر است برخی سوالات اساسی را از خود بپرسید. سوالاتی از قبیل اینکه هدف شما از خرید خودرو چیست و شما می‌خواهید کدام یک از دغدغه‌های روزانه خود را با خرید خودروی مناسب برطرف کنید؟

 تعداد افراد خانواده شما

اکثر وسایل نقلیه می‌توانند پنج نفر را حمل کنند، اگرچه موقعیت فردی که در مرکز صندلی عقب می‌نشیند می‌تواند خیلی ناراحت‌کننده باشد. اگر تعداد افراد خانواده شما از پنج نفر بیشتر است یا باید به هر دلیل بیش از پنج نفر را حمل کنید، بهتر است یک مینی‌ون یا خودرویی با سه ردیف صندلی را برای خرید انتخاب کنید. در برخی از این مدل‌ها صندلی ردیف سوم فقط برای کودکان مناسب است. اگر جزء عاشقان خودروهای «دو در» هستید باید قبل از خرید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است در استفاده از صندلی‌های عقب آن دچار مشکل شوید.

 دنده اتوماتیک یا دستی؟

اکثریت قریب به اتفاق خودروهای مدرن تنها با دنده اتوماتیک کار می‌کنند. البته بسیاری از خودروها با دنده اتوماتیک در حال حاضر یک حالت تغییر دستی را هم ارائه می‌دهند که مانند یک انتقال دستی بدون کلاچ کار می‌کند. البته فراموش نکنید حالت حرکت دستی نیز مفید است چراکه هنگام رانندگی در مناطق کوهستانی یا جاده‌های سر بالا کنترل بیشتری خواهید داشت.

 قدرت موتور یا کم مصرف بودن؟

یکی از سوالاتی که باید برای آن جوابی در ذهن خود پیدا کنید این است که انتظار شما از خودروی جدیدتان این است که قدرت موتور بالایی داشته باشد یا نه پایین بودن مصرف سوخت و به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی مدنظر شما است.

 مواردی که باید هنگام خرید یک خودرو جدید بدانید

تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرید: لیستی از خودروهایی که بر اساس تحقیقات‌تان بهتر هستند، بنویسید، تمرکز خود را روی اتومبیل‌های قابل اعتماد، با میزان رضایت بالای خریداران، علائم ایمنی خوب و عملکرد قوی قرار دهید.

در مورد ایمنی کوتاه نیایید: ویژگی‌های پیشرفته ایمنی می‌تواند به جلوگیری از تصادف یا کاهش تاثیر آن کمک کنند. این ویژگی‌ها به‌طور گسترده در دسترس هستند، هرچند هنوز در بسیاری از مدل‌ها یا وجود ندارند یا درحداستاندارد نیستند.

گوش به زنگ فروش‌های ویژه بمانید: همه ما می‌دانیم برخی خودرو‌های صفر معمولا قیمت بالایی دارند که همه قدرت خرید آن را ندارند. اما یادتان نرود برخی نمایندگی‌ها ممکن است سالانه فروش فوق‌العاده داشته باشند، شما می‌توانید از این فرصت طلایی برای خرید خودروی مورد علاقه‌تان با قیمتی مناسب‌تر اقدام کنید.

 از ارزش خودرو مطلع شوید: وضعیت، مسافت پیموده‌شده، سن، سطح تجهیزات بر ارزش خودرو تاثیر می‌گذارد. شما باید تلاش کنید تا با تحقیق ارزش واقعی ماشین مورد علاقه خود را صرف‌نظر از آنچه فروشنده به شما می‌گوید، به دست آورید.

مراقب آپشن‌های غیرضروری باشید: خیلی پیش آمده است زمانی که برای خرید یک خودرو اقدام می‌کنید فروشنده لیست بلند بالایی از خدمات یا آپشن‌های غیرضروری را به شما ارائه می‌دهد که باید در قبال آن هزینه اضافی بپردازید. بنابراین مراقب این سودجویی باشید و به آپشن‌های غیرضروری نه بگویید.

از وام بانک استفاده کنید: قبل از اینکه به نمایندگی فروش خودرو مراجعه کنید، به یک بانک یا موسسه با صندوق اعتباری سری بزنید تا ببینید می‌توانید برای خرید خودرو از آنها وام دریافت کنید. از آنجا که برخی وام‌های خرید خودرو درصد سود بالایی دارند برخی ممکن است رابطه چندان خوبی با آن نداشته باشند، می‌توانید از خرید خودرو به صورت لیزینگی استفاده کنید. برای این کار به یکی از نمایندگی‌های فروش خودرو بروید و شرایط خرید لیزینگی را جویا شوید.

حتما با یک مکانیک مشاوره کنید:  به فروشنده اجازه ندهید به شما بگوید که ماشین را برای شما بازرسی و بررسی کرده است و هیچ مشکلی ندارد، بلکه وسیله نقلیه را به یک مکانیک واجد شرایط که به‌طور منظم کار تشخیصی خودرو را انجام می‌دهد، نشان دهید.

نظر شما