شناسهٔ خبر: 26820394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

وزیر صنعت، معدن وتجارت در سفر به کردستان:

حامی سرمایه گذاری خارجی در کردستان هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی سقز با ابراز رضایت از حضور سرمایه گذاران خارجی در کردستان گفت: ما حامی کسانی هستیم که در استان کردستان سرمایه گذاری می کنند و در این راه بسترهای لازم را برای آنان فراهم می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛محمد شریعتمداری اظهار داشت:دولت حامی سرمایه گذاری خارجی در کردستان است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه طی سالهای باقیمانده دولت دوازدهم گامهای مهمی برای توسعه کردستان برداشته شود افزود: نیازمندیهای فوق العاده کردستان می طلبد که سرمایه گذاری در این استان انجام شود واین مسئله همواره دغدغه دولت بوده است.

 محمد شریعتمداری وجود و ایجاد پروژه تولید آهن اسفنجی در شهرستان سقز برای ایجاد اشتغال و رونق تولید را حایز اهمیت توصیف کرد واظهار داشت: حضور سرمایه گذار خارجی در سقز نشان امنیت بالای استان برای رونق فعالیت های اقتصادی و صنعتی است.

مقام عالی وزارت با بیان اینکه از مجموع سرمایه گذاری های خارجی سه سرمایه گذار در سقز فعالیت می کنند گفت: در دولت¬های یازدهم ودوازدهم ۷/۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده که تاکنون ۲/۴ میلیارد دلار آن به نتیجه رسیده است.

شریعتمداری با بیان اینکه در مجموعه فعالیت های اقتصادی استان، معدن جایگاه ویژه ای دارد ادامه داد: همه پهنه استان به وسعت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع مورد اکتشاف قرار گرفته است واین مهم پایه توسعه معدنی در استان به شمار می رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه عملیات های پیوسته اکتشافی را در استان با قوت ادامه خواهیم داد گفت: بنابر مطالعات اولیه در هشت هزار و۵۰۰ کیلومتر مربع، پهنه های مطالعه شده نتایج وذخایر قابل توجه طلا، سنگ آهن و باریت پیدا شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه حتما مطالعات معادن طلای سقز به جد در دستور کار مطالعه و بررسی قرار خواهد گرفت ادامه داد: تلاش خواهیم کرد که معادن کردستان به دست بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی از بکارگیری همه ظرفیت ها برای تکمیل زنجیره فولاد خبر داد وگفت: تکمیل زنجیره فولاد سقز از همه چیز مهمتر است و تلاش خواهیم کرد واحد گندله سازی و کارخانجات کنسانتره آن نیز اجرا شود.

وعده بازگشایی بازارچه سیف سقز

وزیر صنعت،معدن وتجارت کردستان در ادامه سخنان خود وجود بازارچه های مرزی در استان را مزیتی اقتصادی برشمرد وگفت: با تفکیک لیست کالاهای ممکن دربازارچه ها درصددیم فعالیت های اقتصادی ومبادلات مرزی را رونق دهیم.

شریعتمداری همچنین وعده داد: بازگشایی بازارچه سیف سقز را پیگیری خواهم کرد و در این خصوص رایزنی هایی با مقامات عراقی انجام شده است.

وی افزود: عدم بازگشایی بازارچه سیف سقز به دلیل مشکلات امنیتی آنسوی مرز است و امیدوارم در کمترین زمان این بازارچه نیز بازگشایی شود.

شریعتمداری در پایان به سرمایه گذاریهای انجام شده برای ایجاد طرح آهن اسفنجی سقز نیزاشاره کرد وگفت: در این پروژه بالغ بر هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی وریالی انجام شده است که در نهایت از محل آن برای هزار و۱۵۰ شغل ایجاد خواهد شد و همچنین پنج هزار نفر دیگر غیر مستقیم از منافع آن بهره خواهند برد.

نظر شما