شناسهٔ خبر: 26820348 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وعده استاندار گلستان برای پرداخت ‌مطالبات گندم‌کاران تا ۲ ماه آینده

R41471/P1377/S6,70/CT11

استاندار گلستان گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد پول گندم کشاورزان استان پرداخت شده و تا ۲ ماه آینده همه مطالبات گندمکاران ‌گلستان پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمناف هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اجرای پروژه زهکشی و تحقق وعده‌های دولت در این زمینه اظهار داشت: انجام زهکشی در برخی قسمت‌های استان سبب افزایش 100 درصدی تولید محصول گندم و جو شده و از حیث افزایش تولیدات کشاورزی بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: با این حال نمی‌توانیم از محل اعتبارات دولتی سالانه  بیش از 5 هزار هکتار زهکشی در استان انجام دهیم. برای همین تصمیم مشترکی در این زمینه گرفته شد. در این بحث با وزیر جهادکشاورزی مذاکراتی انجام دادیم و قرار شد به روش فاینانس داخلی این پروژه را اجرا کنیم.

استاندار گلستان ادامه داد: در راستای این تفاهمات 370 هزار هکتار از اراضی استان مورد مطالعه قرار گرفت که این 280 هزار هکتار در دل آن قرار دارد.

وی گفت: در صورتی که بتوانیم از روش فاینانس داخلی استفاده کنیم به جای سالانه 5 تا 10 هزار هکتار، 20 تا 30 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه کشاورزی یکی از موضوعات اولویت‌دار و مهم در استان است، اظهار داشت: قوت بیش از 50 درصد مردم استان از بخش کشاورزی تأمین می‌شود و باید با حساسیت بیشتری این مباحث را دنبال کرد.

وی در خصوص فسادی که پیرامون خرید گندم مطرح است، افزود: تلاش براین بود تا در راستای سالم‌سازی و مبارزه با فساد و حواشی که همیشه در بحث غله مطرح است، یک‌بار برای همیشه کار را تمام کنیم. کسری و فساد گندم و یا مخلوط کردن آن با شن و ماسه و خوراک دام از مواردی بود که در برخی از مراکز خرید استان رخ می‌داد اما با ایجاد سامانه این مشکلات برطرف شد. از 110 مرکز خرید 30 مرکز خرید را که در سال‌های گذشته مشکلاتی داشتند از گردونه خارج کردیم.

استاندار گلستان درباره پیگیری مطالبات گندم‌کاران هم بیان داشت: تاکنون بیش از 50 درصد پول گندم کشاورزان استان پرداخت شده و آخرین تماسی که با نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتم قول داد تا 2 ماه آینده همه مطالبات گندمکاران استان گلستان پرداخت شود.

وی در ادامه به تدوین برنامه و سند در حوزه‌های مختلف استان اشاره کرد و گفت: برای برنامه‌ریزی در هر حوزه‌ای نیازمند داشتن اسناد و مدارک هستیم. برای همین در حال تدوین سند و برنامه در بخش‌های مختلف هستیم هرچند ممکن است کمی سرعت ما را کم کند اما این اسناد باید وجود داشته باشد تا نیازمندی‌ها و پروژه‌های محوری را به مراجع بالادستی اثبات کنیم.

استاندار گلستان ادامه داد: قبلا گفته می‌شد در استان حدود 4 تا 5 هزار کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد اما الان این آمارها به بیش از 20 هزار کودک رسیده است. یا در مورد افاغنه آمارها اصلاح شده و الان بیش از 30 هزار نفر در این استان حضور دارند.

انتهای پیام/ش

نظر شما